11/26/2014

Week #14



Deze week was een leuke maar drukke week. Vrijdag was ik jarig, en zouden helaas ook mijn ouders vertrekken. Maar ik had wel Washington DC in het vooruitzicht! Morgen (woensdag) vertrek in voor een paar dagen naar Washington DC samen met Claire. Maar niet voordat er eerst nog een flinke inhaalslag gedaan moest worden met studeren.. Daarnaast moet ik na de Thanksgiving Break drie essays inleveren en die wilde ik eigenlijk allemaal voordat ik wegging afhebben! Enne, gelukt;)


Woensdag 19/11
Vandaag ook helaas weer lessen. Maar gelukkig kon ik de tweede gemakkelijk skippen en dat dus ook maar gewoon gedaan.. Haha. Nu mag het toch? Haha. Goed eerst het eerste college.. Eerlijk is eerlijk, ik had toch wat moeite met focussen. Goed uiteindelijk maar gewoon geluisterd en niet echt aantekeningen gemaakt. Daarna even snel naar mijn appartement gegaan en mijn spullen daar gedropt en toen opgehaald door mijn ouders. We zouden eerst naar Target gaan en daarna wat gaan eten in Little Five Points. 
Target was één groot succes! Haha. Ik houd van die winkel. Je kan er gewoon alles kopen.. Heerlijk. Ik kan er zo een hele dag spenderen.. Haha. Maar goed, we waren er wel met een reden: een koffer voor New York City. Ik mag alleen maar handbagage meenemen en had geen klein koffertje, alleen een rugzak. En voor DC kan dat misschien wel, maar New York sowieso niet ;) Goed. Uiteindelijk een koffer gevonden met de goede afmetingen.. Goed, natuurlijk ook nog andere dingen gekocht maar toen we bij de kassa aankwamen werd er gevraagd of we geïnteresseerd waren in een betaalpas van Target en daar kregen we dan ook een $25 giftcard bij. Ehm nee bedankt, ik ga over 5 weken alweer terug naar Nederland.. Gelukkig werd dat vrij makkelijk geaccepteerd, alleen kregen we dus wel de giftcard voor nope. Haha, lekker bezig :) Goed wij dus aan de koffie (grote koffie's) bij Starbucks en bananenbrood, en toen hadden we nog geld over.. Dus ik nog meer lipbalm gekocht (lichte verslaving aan het ontwikkelen hier..) en mama wilde graag handschoenen hebben die geen drol kostten.. Goed ik dat gehaald en nadat we onze koffie ophadden besloten we door te lopen naar Little Five Points. Zijn er uiteindelijk met de auto heen gegaan want het was toch iets kouder dan we dachten.. We hadden in eerste instantie bedacht om daar wat te eten, maar het viel toch een beetje tegen en dus besloten om, nadat we een fantastische winkel ingedoken waren (zie de foto's van de kerstkaarten en de hand sanetizers..), naar Emory Point te rijden en daar nog een rondje te lopen en dan daar een hapje te eten.
Zo gezegd zo gedaan. Ik was er zelf ook nog niet geweest, wel langsgereden, maar zag er echt superleuk uit! En we zijn uiteindelijk in een heel fijn restaurant terecht gekomen, niet alleen het eten was heerlijk, ook het uiterlijk van het restaurant was prachtig, of ten minste mijn smaak.. Haha. En heb echt heerlijke cheesecake met caramel-saus gehad. Helaas niet opgekregen maar ze houden hier erg van doggy-bags. Haha.

Donderdag 20/11
Vandaag alweer de één-na-laatste dag... Ik had besloten om ook vandaag maar een les te skippen. We besloten om vandaag naar het Cyclorama te gaan. Dat is het grootste olieverfschilderij van de wereld. Erop afgebeeld is de Battle of Atlanta tijdens de Burgeroorlog. Vond het erg interessant alleen was het allemaal vrij ouderwets, alsof het museum er eigenlijk niet meer toe deed. Maar goed aan het einde hoorden we dus dat het zou sluiten in juni 2015 en dan zou verhuizen naar een nieuwe locatie. Dat verklaarde dus een hoop.
Daarna besloten we naar Panera in Emory Village te gaan om wat te lunchen. Uiteindelijk hele foute, maar lekkere broodjes en soepjes gehad :) En natuurlijk kregen we er weer zakjes chips bij.. Snappen wij dus helemaal niks van. Haha. En we eten het dus ook niet op. In plaats daarvan neem ik ze mee naar huis en koop ik dus geen chips in de supermarkt ;) Daarna hadden we nog tijd over.. Ik had pas om 17.30 les (waar ik dus wel écht heen moest..) en het was pas 14.00. We besloten om nog wat te gaan winkelen in Emory Point want dat hadden we gisteren niet gedaan omdat we hongerrrrr hadden. Goed wij daarheen en heerlijk alle winkeltjes bekeken. Daarnaast gingen we ook kijken voor een restaurant voor diezelfde avond. We wilden eigenlijk weer terug naar Decatur maar besloten toch maar om nog eens bij Emory Point te gaan kijken. We konden immers altijd nog terug naar Decatur om daar te gaan eten. Goed uiteindelijk een aantal restaurants gezien, maar we hadden dus nog genoeg tijd om daarover na te denken.
Daarna ben ik afgezet op de campus om nog even te studeren en daarna een les te volgen en mijn ouders zijn naar het hotel gegaan. Na het eten zou ik terug gaan naar Clairmont campus en vanaf daar een taxi pakken en dan papa en mama oppikken in het hotel. Echter, ik kon de shuttle naar Publix nog halen (Publix is naast het hotel) en ben dus eerst naar het hotel gegaan voordat ik een taxi belde. We besloten uiteindelijk naar La Tagliatelle in Emory Point te gaan. Voornamelijk mijn idee, want ze hadden daar verse mozarella. En inderdaad, in Nederland is mozarella heel goedkoop, hier dus niet. Je betaalt voor een bol mozarella al gauw $7,-.. Niet leuk. Goed ik daar aan de mozarella (Salade caprese) en daarna een pizza met champignons en truffel en mijn ouders hadden uiteraard weer hetzelfde uitgekozen: pizza pepperoni. Uiteraard kregen we het weer niet op. Toch weer die Amerikaanse porties. Maar dit keer namen we alles mee naar huis. Kon ik mooi de volgende dag eten als er 's avonds wat mensen langs zouden komen :)

Vrijdag 21/11
En vandaag was het dan eindelijk mijn 24e verjaardag. Haha. Yay! Ik zou 's ochtends naar het hotel komen voor een laatste ontbijtje en daarna zouden we naar mijn appartement rijden. Toen ik aankwam bij het hotel bleken mijn ouders een ballon, een bloemenplant (of hoe noem je zoiets? En nee, geen boeket..) en een Lonely Planet van New York voor mij gekocht. Made me happy! Ben benieuwd hoe lang die plant het gaat overleven in mijn handen.. Haha. I'll let you know ;)
Daarna dus naar mijn appartement gegaan om in te checken voor de vlucht en te kijken of ze alvast wat spullen mee konden nemen. Ik ben dus heel benieuwd of alles in mijn koffers gaat passen.. Haha. Oeps. Maar goed mijn ouders hebben al wat kleine dingetjes mee kunnen nemen dus we zullen het over een maandje zien als ik moet inpakken..
Daarna zijn we naar de main campus gegaan. We hebben nog even een rondje gelopen over de campus en zijn daarna naar Highland Bakery gegaan waar we met z'n allen (ook mensen van Emory) zouden gaan lunchen voor mijn verjaardag en mijn ouders een aantal mensen konden ontmoeten. En serieus, het was zo lekker. Niet alleen het eten, maar ook de zon. We konden gewoon buiten in de zon zitten met korte mouwen en heerlijk bijkleuren ;) Heb ik nog nooit meegemaakt, maar mag wat mij betreft vaker.. Haha. Wordt wel lastig in Nederland denk ik.
Goed rond een uurtje of 15.00 was het helaas tijd om te gaan.. Op naar het vliegveld. Uiteindelijk waren we uiteraard weer veel te vroeg maar waren toch een beetje bang voor de vrijdagavondsspits in Atlanta (schijnt dramatisch te zijn.. En al rond 14.00 te beginnen). Maar goed, in het geval van vliegen beter te vroeg dan te laat..
Moet eerlijk bekennen dat ik graag had gezien dat ze nog even zouden blijven, maar ze zijn uiteindelijk toch op het vliegtuig gestapt (vervelende ouders heb ik ook..) en uiteindelijk zijn ze veilig thuis gekomen:)
Daarna heb ik weer een taxi naar Clairmont genomen. Ben echter niet direct terug gegaan. Ik heb me laten afzetten bij de Publix want daar had ik met Claire, Kate en Bea afgesproken om boodschappen te doen zodat we 's avonds nog mijn verjaardag konden vieren. Eén groot feest. Haha. Hadden het plan om vooral heel veel te eten en lekker film te kijken.. Uiteindelijk niet helemaal zo gegaan. Haha hebben een poging gewaagd om film te kijken en veel te eten maar toch minder gegeten en geen film gekeken. Wel aangezet, maar niet gekeken en uiteindelijk maar ingeruild voor muziek en lekker gekletst :)
Heb uiteindelijk dus een heerlijke verjaardag gehad die vooral om eten draaide. Iets waar ik erg goed in ben;)

Sorry, ik moest dit even laten zien. Ze hadden dus geen foto's van het moment gemaakt maar een filmpje en ik moet zeggen dat elke keer als ik hem kijk (ssst. niets zeggen!) dan wordt ik heel gelukkig;) Dus ik dacht waarom niet delen?

Zaterdag 22/11
Ondanks dat ik gisteren geen druppel gedronken had werd ik met een enorme kater wakker.. En helaas bleef deze de hele dag hangen. Enorme koppijn. Dus heb me er maar gewoon aan overgegeven, ondanks dat ik zoveel moest doen. Heb dus helemaal niks gedaan en de hele dag in bed gelegen in het donker.. Pff voelde me zo beroerd!

Zondag 23/11
Gelukkig werd ik vandaag zonder hoofdpijn wakker! Yay! Dus op naar de bibliotheek want er moest onwijs veel gebeuren, zeker omdat ik dus gisteren niks gedaan heb en al helemaal omdat ik woensdag naar Washington DC zou gaan en na de Thanksgiving Break drie essays moest inleveren.. Pfieuw. Volgens mij zijn de docenten hier tegen de Thanksgiving Break ofzo. Haha. Maar goed, aan het werk dus.
In de bibliotheek een plekje achter een computer gezocht. Zeker als ik veel moet schrijven vind ik het toch wel fijn om een groter scherm te hebben. Helaas had het hele dag naar een scherm staren wel zijn invloed, mijn hoofdpijn zette weer op.. Goed Advil erin en gaan met die banaan! Want ik moest en zou vandaag overleven want 's avonds zouden we dan eindelijk naar Mockingjay part 1 gaan! Aaaaaaaaaah. Ik had mezelf één ding beloofd voordat ik wegging uit Nederland en mijn Pathé Unlimited opzei: ik moest en zou naar die film gaan! En zo gezegd, zo gedaan dus. Vanavond zijn we er met z'n vijfen heen gegaan: Claire, Bea, Kate, Lianne en ik. En ik heb genoten! Ben nu wel heel nieuwsgierig geworden naar de volgende film aangezien deze onwijs opbouwend was. Maar ik zal jullie mijn analyses besparen ;)
Goed, daarna heerlijk mijn bed ingedoken want ik was kapot! En helaas had ik toch niet zo heel veel uit mijn handen kunnen krijgen vandaag dus er moest morgen gewoon nog weer even flink hard gewerkt worden.

Maandag 24/11
Goed, om 10.00 was ik in de bibliotheek. En gelukkig had ik voor de belangrijkste paper gisteren wel een soort van opzet kunnen maken zodat ik die alleen nog maar hoefde te schrijven. Zo gezegd, zo gedaan. Maar niet voordat ik eerst een van mijn eerder ingeleverde papers ging ophalen. Heerlijk! Werd mijn humeur een stuk beter van;) Haha. Daarna dus aan de slag gegaan met schrijven. Gelukkig liep dat redelijk soepel, wat ervoor zorgde dat mijn goede humeur bleef hangen.
Dat veranderde daarna helaas.. Ik moest vervolgens op zoek gaan naar een krantenartikel tussen 1945 en 1950. Drama. Ik ben helaas nog niet zo goed geworden in het zoeken naar krantenartikelen. Wetenschappelijke artikelen geen probleem, maar krantenartikelen.. Een groot feest. NOT. Goed na drie uur werkelijk alle databases online bekeken en zelfs zo ver gaan om de New York Times of microform (zo'n dia rol) bekijken, en niks kunnen vinden. Werd onwijs chagrijnig en had niemand om mijn frustraties bij te uiten.. Haha. Dus maar even naar huis gebeld/gefacetimed.. En voila. Ineens vond ik toch een artikel. Echter niet via de Emory database, maar via de UvA database.. Pfieuw. Goed opzet gemaakt en maar direct opgestuurd om er vanaf te zijn;)
Daarna in hoog tempo ook nog even een essay van 1.5 pagina geschreven: ik was weer op dreef. En precies op tijd klaar. Samen met Claire zou ik naar Zoe's Kitchen in Emory Village gaan om te eten, samen met wat vrienden van haar. Moet zeggen dat dat goed uitkwam want wil op dit moment alleen maar salades eten.. Haha, iets teveel gegeten vorige week. Maargoed, dat lukt dus redelijk. Alleen tussendoortjes. Dat is toch wel een probleem. Ik kom er wel hoor;)
Daarna naar huis gegaan want was gesloopt. Besloot een boek te gaan lezen die mijn vader had achtergelaten en heb heerlijk nog even gelezen. Rond 21.30 besloot ik verder te lezen in bed, en 15 minuten later viel ik in slaap.. Oeps.

Dinsdag 25/11
Goed. Vandaag dan nog mijn laatste essay schrijven en mijn huiswerk voor het college van vanavond. Dat moet de toen zijn en rond 10.00 was ik dan weer in de bibliotheek om eraan te beginnen. Het lukte me om mijn essay al voor de lunch af te hebben (en in te checken voor DC..!), ik had afgesproken met Kate om te gaan lunchen bij Highland. Dat wordt nog wat als ik terug ben in Nederland: geen Highland Bakery.. Haha. Tja, je hebt problemen en je hebt problemen..
Daarna weer terug naar de bibliotheek om mijn les voor die avond voor te bereiden. Goed. Focus was ondertussen ver verdwenen, maar toch maar een poging gewaagd. Ben uiteindelijk er een uurtje mee bezig geweest en heb het toen maar opgegeven. Ben toen maar even een serie gaan kijken en DWDD en heb ondertussen wat aantekeningen overgeschreven. Dus ben op zich nog wel redelijk nuttig geweest.
Om 17.30 was het dan tijd voor mijn enige en laatste les van deze week. Pff. Wachten duurt lang;) Nouja. De les ging uiteindelijk wel redelijk snel voorbij! Daarna snel terug naar mijn appartement om te wassen en te pakken. Pakken ging redelijk, ben nog steeds geen inpakheld. Wordt wat als ik straks voor 6 dagen in die koffer moet krijgen.. Haha. Maar nu eerst Washington DC. Goed wassen, dat was een iets groter drama. Het wassen ging prima, en toen kwam het drogen. Na een uur wachten tot die klaar was, bleek mijn was dus helemaal niet droog te zijn! ********zooi. OK. Andere droger dan. Goed, net eruit gehaald en is al wel iets beter droog, maar de helft moest ik alsnog uithangen vannacht om te drogen. Die drogers gebruik ik dus nooit meer! En moet dus morgenochtend nog mijn spullen pakken.. En ik moest sowieso al om 06.00 opstaan want we vertrekken rond 07.00.. Pfieuw. Maar er staan leuke dingen op het programma!!!

Het blijft moeilijk.. 



Eten bij the General Muir
Mijn grote liefde: cheesecake





















Wine makes me happy!

Ik had hem dus even niet door..
Deze gelukkig wel!
Birthday breakfast 
Het lijkt hier net alsof ik het koud heb..
... terwijl ik er een halfuur later zo bij zit. Birthday lunch @ Highland Bakery
Laatste wandelijk over de campus voordat ze teruggaan naar Nederland..
Gelukkig kan ik daarna nog lachen..
Jaaaaaaa Mockingjay!! We hebben er allemaal zin in ;)

No comments:

Post a Comment