12/01/2014

Our Washington trip!

Whaaaa! Eindelijk! Het is Thanksgiving Break en wij, Claire en ik, gaan naar Washington DC. Ik heb er zoveel zin in!! Maar goed. Eerst moesten we er nog komen. Toevallig meegekregen van alle gecancelde en vertraagde vluchten in het noordwesten van de VS? Well, we were on one of them.. Gelukkig werd de onze dus niet gecanceld. En ook niet vertraagd. Happy us!
En ook deze keer weer onwijs veel foto's! Denk dat ik nu mijn record heb verbroken.. Haha. Ik ben benieuwd wie het einde haalt;)

DAY 1 (26/11)
Heenreis 
Goed. Nadat we rond 07.00 een taxi richting het vliegtuig hadden genomen bleven we constant checken of onze vlucht niet vertraagd oid zou zijn.. Gelukkig verliep alles soepel. Het was alleen onwijs druk op het vliegveld omdat we dus niet de enige waren die op reis gingen. Iedereen ging naar huis. Goed, wij het vliegtuig in. En ik had al vrij snel mazzel. Ik kon met iemand ruilen en zat daardoor bij de nooduitgang (beenruimte yeah!). En omdat ik om 06.00 was opgestaan wilde ik erg graag slapen in het vliegtuig.. Helaas peanutbutter. Ze was echt heel aardig, maar ze bleef maar praten en ik ben dan de lulligste niet. Goed ik weet nu alles over haar, behalve haar naam. Dat zijn we dus vergeten - namen uitwisselen. 
Goed uiteindelijk waren we rond 11.15 geland op Washington waar natte sneeuw was. Shit. Dat was niet onze deal, maar goed uiteindelijk mochten we daar blij mee zijn want anders zou onze vlucht waarschijnlijk gecanceld worden. Ondertussen had ik wel, en gelukkig Claire ook, enorme honger. Dus eerst maar even een flinke burger erin gewerkt.. Haha. Heerlijk dat fastfood hier. Maar goed éénmalig;)
Daarna moesten we met de bus naar de metro, goed dat gedaan en op de metro gestapt. Gelukkig had ik Claire als guide, want ik had werkelijk waar geen idee waar we heen moesten. Ik wist niet eens de naam van het hotel. Uiteindelijk waren we rond 14.15 in het hotel. Redelijk crappy, maar stiekem ook wel weer prima want de locatie is prachtig!








Walking around the city
Toen we in het hotel aankwamen en onze spullen gedropt hadden, wisten we dus eigenlijk niet wat we wilden gaan doen. Hebben ons dus voor geen meter voorbereid! Haha. Oeps, maar is stiekem tegelijkertijd wel leuk. Ik houd wel van verdwalen in een stad die ik niet ken. Goed op weg dus. We besloten richting het Witte Huis te lopen en tot onze verbazing waren we redelijk snel in de buurt. We besloten om rond te lopen, richting the Lincoln Memorial. Onderweg werden we echter gestoord. Toen we een kruispunt overstaken kwam er ineens over politie vandaan! Whaaaa ze moeten ons hebben! Haha, maar goed binnen 1 minuut was het kruispunt helemaal leeg. En in de verte zagen we een hele rij zwaailichten en dus besloten we om toch maar even te blijven staan. Goed, we weten dus niet precies wie of wat we gezien hebben, maar het was sowieso Barack Obama. Haha, duuh. Goed, we bleken het toch wel iets kouder te hebben dan gedacht (nog steeds natte sneeuw). Dus we besloten een shortcut te nemen. Richting het Witte Huis. En ineens zagen we een kaart, en toen bleek dat we sowieso verkeerd zouden lopen naar het Lincoln Memorial. Haha, gelukkig dat we het koud kregen. En ineens zagen we daar HET WITTE HUIS!! Zo gaaf. Ik weet niet precies waarom ik het zo gaaf vond, je ziet het toch wel redelijk vaak op televisie. Maar om het dan vervolgens in het echt te zien. 
Goed, we hadden dus het rondje gelopen. Morgen gaan we wel echt naar the Lincoln Memorial, maar dan wordt het wel beter weer. Goed daarna moesten we toch echt even ergens drinken waar ze een stopcontact hadden.. Iets met een lege batterij van onze telefoon. Goed bij een of andere bakkerij terecht gekomen en alleen wat gedronken en dan ondertussen telefoons opladen!














Dinner
Ondertussen was het tegen 17.30 en we besloten om nog een klein rondje te lopen en ondertussen onze ogen op te houden voor een restaurant. Tien minuten later zaten we in een restaurant. Haha. Goed, dat krijg je als je om 06.00 opstaat en vervolgens rond 11.30 lunch eet en daarna niks meer.. Uiteindelijk in een iets te duur, maar heerlijk restaurant terecht gekomen. Ik koos voor gnochi met mozarella en tomaat, gegrilde groenten en een heerlijk glas wijn. Niet helemaal de bedoeling maar af en toe moet je jezelf even verwennen;) Ondertussen waren er twee vrouwen naast ons zitten en we raakten aan de praat. Praatje poep, over Thanksgiving, Amsterdam, Parijs en natuurlijk DC. Goed heel gezellig en toen bleek uiteindelijk dat een van de twee zelf op Emory heeft gewerkt. Goed allemaal heel leuk en gezellig en ondertussen bestelden hetzelfde als wij. Goed we scoorden dus punten blijkbaar. Haha, er werd ons zelfs aangeboden om de zoon uit te nodigen zodat hij ons rond kon leiden (ondertussen werd ze gebeld dat zijn planning al vol was.. Haha. Shame on us): "But he is 6'4..". Haha. Goed leuk en aardig maar wij waren ondertussen klaar en vroegen om de rekening. Vervolgens vroegen we of die gesplit kon worden. Geen probleem.
En toen kregen we de rekening. En werd die weer meegenomen. We snapten er werkelijk waar geen hol van. En toen ineens kwam de ober: "No, it's good. It's taken care of. They took care of it." Eeeh wat?? We snapten er nu nog minder van.. En wat bleek? De twee vrouwen naast ons BETAALDEN GEWOON EVEN ONZE REKENING!!! Wat???!!!?? Dit heb ik serieus nog nooit gehoord en/of meegemaakt. Hahah, en we wisten dus beide niet hoe we moesten reageren.. Goed we hebben ze uiteindelijk dus maar uitgenodigd in Amsterdam en Parijs. Geen idee wie ze zijn, en we weten het nog steeds niet haha. Maar ging om het gebaar. Aardige mensen bestaan nog steeds! En dit maakte serieus mijn en onze hele avond goed!

Avondwandeling
Goed, we waren toch allebei wel erg moe, en besloten toch maar weer richting ons hotel te gaan. Televisie kijken, filmpje kijken, gewoon chillen en niet al te laat naar bed. Ondertussen nog even wat drinken gehaald voor als ik (Claire drinkt dus wel gewoon kraanwater.. Ze zegt dat ik slap ben. Right. Have you met me??). Goed. Is dat ook weer uit de lucht. Gelukkig kunnen we het nog steeds goed met elkaar vinden ;)


DAY 2 (27/11)
Morning
Toen we om 08.00 wakker werden na een lange nacht slapen, we vielen rond 21.30 al in slaap, ging Claire er als een haas van door. Volgens mij kan ze niet zo goed stilzitten. Goed, ik douchen en alles en daarna even met het thuisfront gefacetimed en vervolgens Claire opgezocht die bij Peet's Coffee koffie zat te drinken.. Om dat het Thanksgiving was, was alles gesloten en dus besloten we maar direct om hier te gaan ontbijten - ik heb er direct maar een groot ontbijt van gemaakt: muffin en een stuk bananenbrood. Tja, als alles gesloten is, moet je goed voorbereid zijn ;)



Stadswandeling
Goed, ik had aangegeven dat ik heel graag naar het Lincoln Memorial wilde. We wilden daar eigenlijk gisteren al heen gaan maar was toch wel een eindje lopen én de avond zou snel vallen én het sneeuwde.. Dus niet gedaan. Maar vandaag wel! We zijn eerst weer terug gelopen naar het Witte Huis. Dit keer vanaf de goede kant ;) Als in, dat je het nu heel duidelijk kunt zien.. Haha gisteren dus vanaf achteren gezien, en we zijn er dus gewoon ook voorlangs langs gelopen.. Door die stomme natte sneeuw nauwelijks omhoog gekeken en er dus gewoon voorbij gelopen! Hahahahahaha. Gebeurt alleen ons.
Daarna zijn we richting Lincoln Memorial gelopen door een prachtig park waarin allerlei monumenten lagen. En ondertussen brak ook nog eens de zon door, was zo'n mooi gezicht!! En daar was ineens het monument en het was zoo mooi! Heb enorm veel foto's gemaakt, niet alleen van het Lincoln Memorial maar ook van het Washington Monument en als je goed kijkt kan je zelf het Capitol op de foto zien. Helaas staat dit wel in de steigers op dit moment.. Daarna besloten we richting the Capitol te lopen en ondanks dat we dit konden zien was dit dus echt retever. Gelukkig was het mooi weer en was het geen probleem.
Ondertussen wel een paar stops gemaakt.. Eerst bij het, uiteraard, het Washington monument. Daar ook even gezeten en mensen gekeken en vervolgens zijn we doorgelopen via een ander monument. Ik ben dus - heel erg, vergeten hoe het heette. Ik weet nog dat het door George W. Bush in 2004 geopend is, en het bevatte alle staten afgebeeld en allerlei sterren die onze vrijheid vertegenwoordigden (zie de foto's). Als iemand het weet: tell me!
Daarna dus doorgelopen naar the Capitol. En nadat we dat monument gekruist waren kwamen we op een plein uit waaraan alle musea grensden. We wilden eerst naar binnen gaan maar omdat we ondertussen toch wel wat honger kregen besloten we door te lopen en na de lunch misschien terug te gaan. Uiteindelijk niet gedaan. Nadat we ook weer genoeg foto's van the Capitol hadden gemaakt (helaas nauwelijks want stond dus in de steigers) besloten we op zoek te gaan naar een restaurant om te lunchen. En dan is Google (maps) je beste vriend :)
Het werd ons echter niet duidelijk welk restaurant nu precies geopend was en welke niet en uiteindelijk dus maar gewoon wat rondgelopen tot ons oog ineens (of eigenlijk mijn oog..) viel op Le Pain Quotidien! Yay! Daar houdt ik wel van. En het was nog open ook! Uiteindelijk heeerlijk geluncht met echt lekker brood ;) Ondanks dat LPQ uit België komt kunnen ze hier ook wel brood bakken! We zijn heerlijk lang binnen geweest omdat we het nodig hadden. En uiteraard moesten de telefoons ook even opgeladen worden.. Haha. Ben dus mijn camera vergeten en gebruik constant mijn telefoon om foto's te maken. Dag batterij!

















































Georgetown
Toen we weggingen van LPQ kwam ineens de jongen van de bediening achter ons aan, Claire haar kaart was geweigerd. OK. Geen probleem, ik wachtte ondertussen buiten, en terwijl ik dat deed zag ik ineens een bus voorbij komen die naar Georgetown ging.. Voordat we hierheen gingen had iedereen het over Georgetown en dus moest dat ook nog even bezocht worden;) Zelfs de vrouw naast mij in het vliegtuig had het erover.. Dus ik stelde dit aan Claire voor toen ze terugkwam. Prima, wij in het bushokje zitten wachten en vervolgens de bus die kant opgenomen.
Uiteindelijk was het dus heel makkelijk (en goedkoop) om naar Georgetown te gaan. Je hoeft hier dus maar $1 per rit te betalen.
Uiteindelijk was Georgetown echt fantastisch! Heerlijke winkels en een hele leuke sfeer. Vooral Dean en Deluca. Heerlijke winkel en alleen maar eten! Ik wilde serieus alles hebben (traiteur)! En kreeg er honger van! Zijn daarna nog wat winkeltjes ingedoken, die open waren uiteraard, en uiteindelijk terecht gekomen bij Starbucks en daar heerlijk koffie gedronken en weer opgeladen. Ik probeerde de Salted Caramel Mocha uit, absoluut geen aanrader. Ik ga wel weer terug naar mijn 'normale' koffie en laat de smaakjes en dergelijke voor wat het is.
Ook nog even naar huis gebeld (die vroegen om een update) en aangezien ik geen oortjes had, ze gebeld met Skype, maar dat snapte mijn vader even niet. Hahaha. Ik bellen met de telefoon aan mijn oor en praten, en mijn vader maar zeggen "Ik hoor en zie haar niet.. Er gaat denk ik iets mis" Hahah. Toch wel geniaal. Gelukkig wel opgelost en dus nog heerlijk even met ze gebeld.
Toen ik aan het bellen was, zei Claire ineens dat een vriend van haar, die hier woont, uit Frankrijk vroeg of we zin hadden om af te spreken. Goed waarom niet? We moesten wel een uurtje wachten maar dat was geen probleem. We wilden nog wel wat zien.
Nadat we wat hadden rondgelopen werd Claire gebeld waar we waren. Uiteindelijk hebben we ze redelijk makkelijk gevonden en besloten we een heerlijk kopje koffie te drinken (geen Starbucks!). Daarna hebben we nog wat rondgelopen en toen ik mijn koffiebeker wilde weggooien, kreeg ik de schrik van mijn leven: er bleek een rat in de prullenbak te zitten! Aaaaaaaaah! Goed schijnt hier dus toch wel heel normaal te zijn.. Kan mij het schelen! Ik schrik me de tering! Haha. Vervolgens gaven de vrienden van Claire aan dat ze hadden afgesproken voor een Friendsgiving etentje en besloten wij om ook nog wat te gaan doen. En daar was ineens de bioscoop. We hadden allebei eigenlijk wel zin in zitten en film kijken, dus besloten we het gewoon te doen. We hebben uiteindelijk drie uur stilgezeten en gekeken naar Interstellar. Helaas snapten we beide niet alles, toch die taalbarrière en de toch nèt iets te wetenschappelijke taal. Maar we konden het gewoon prima volgen! En moet zeggen dat ik het wel wat vond :)
Vervolgens konden we óf met de bus terug óf met de Uber. We besloten uiteindelijk met de taxi terug te gaan want we hadden gewoon geen zin in de bus en nog meer lopen. Een kwartiertje later waren we in het hotel en waar we rond 23.30 ons bed indoken!










DAY 3 (28/11)
Breakfast
Het leek wel een ritueel, al na twee dagen, Claire stond op en ging ervandoor en ik sprong onder de douche.. Haha het werkt gelukkig prima, dus komt helemaal goed! Nadat ik klaar was belde ik haar op en zijn we uiteindelijk bij de Starbucks wezen ontbijten. Niet heel spannend maar prima, zat weer goed vol :) Toen we zaten te ontbijten begon het ineens te sneeuwen: dat was niet de bedoeling! Dus wij alle weerapps checken, maar allemaal gaven ze geen sneeuw aan. Goed, toch maar op stap. We besloten weer naar Georgetown te gaan. 1. omdat we het toch wel een heel erg leuk stukje vonden en 2. omdat het Black Friday was. Dat moesten we dus maar eens bekijken.. Ben achteraf gezien wel blij dat we niet naar een mall geweest zijn, gekkenhuis volgens mij. Had ik niet aangekund, haha. Goed, ik moest wel eerst mijn ov-kaart opladen dus snel een metrostation ingedoken en daarna nog even snel naar CVS geweest en toen op zoek naar de bushalte. Gelukkig vrij snel gelukt.

Georgetown
Toen we aankwamen zijn we maar direct winkels afgelopen. Allemaal heerlijke kortingen, maar wanneer ik iets zag had het natuurlijk geen korting! Haha, goed. Misschien ook maar goed ook. NYC staat nog op de planning en heb daar liever te veel geld, dan dat ik het nu allemaal uitgeef en blut in New York ben.. Wij zijn zoveel winkels ingegaan, ik ben de tel kwijt. Ondertussen hebben we geluncht bij een Franse bistro. Wilde Claire dus heel graag, en ben ik absoluut niet op tegen. In Georgetown (en eigenlijk heel DC) zie en hoor je onwijs veel Frans. Het is ons niet helemaal duidelijk waarom nu precies, maar volgens mij vond Claire het fantastisch!
Goed, lunch. Daarna zijn we nog meer winkels gaan bezoeken. Fantastische schoenen bij Nike gezien, maar $180. En twijfelde toch niet iets te veel.. Dus toch maar niet gedaan en gelukkig nog geen spijt :) Daarna bij Kate Spade naar binnen gegaan. Fantastische winkel! Heerlijk. Alleen gewoon niet helemaal mijn ding. Behalve de portemonnees, maar aangezien ik net een nieuwe heb gekocht.. Omdat ik niet met lege handen wilde thuis gekomen, zijn we maar de Sephora ingedoken. Haha, daar kan ik nooit uitkomen zonder iets te kopen. Alleen wilde ik toch heel graag mijn geld bewaren voor New York en daarom besloot ik alleen Smith's Rosebud Salve te kopen, goed dan wel twee verschillende maar was prima.. Vervolgens zijn we weer dezelfde Starbucks als gisteren ingedoken omdat even helemaal niks te doen. Winkelen kan namelijk heel vermoeiend zijn.
Omdat ik al twee dagen reuze macarons naar mij zag staren, besloot ik toch overstag te gaan en er één te kopen. Nu ik dit schrijf (dezelfde avond 21.00) heb ik hem nog niet eens aangeraakt. Wordt morgen wel ontbijt ofzo. Haha.
Daarna bleek Bea in de buurt van Georgetown te zijn en we besloten te wachten tot zij er was met haar familie en vrienden. Zij gingen ondertussen eten bij Moby Dick (kebab) maar omdat wij net bij Starbucks en Paul (Franse bakker) geweest waren, hebben we elkaar uiteindelijk maar heel kort gezien. Daarna namen we de bus weer terug naar Downtown. We waren zo gaar dat we heel graag even naar het hotel wilden.






Hotel
Daar hebben we een poging gewaagd om een restaurant te zoeken, hopeloos mislukt omdat we totaal niet wisten wat we wilden.. Daarna nog een aflevering Suits gekeken en toen was het ondertussen al 18.30 en besloten we op zoek te gaan naar een restaurant omdat we bang waren dat we anders niet meer onze kamer uitkwamen.

Dinner
We besloten om richting 14th Street te lopen (ons hotel was 15th Street), volgens Claire waren daar heel veel restaurantjes. We hadden inderdaad keuze genoeg! Al vrij snel viel ons oog op een prachtig fakkel- en kerst-verlicht restaurant Le Diplomate. En drie keer raden wat voor restaurant dat is. Inderdaad Frans.. Haha. Toen we binnenkwamen was het onwijs druk en vol. Naar mijn idee betekent dat alleen maar dat we een goede keuze hebben gemaakt en toen we eenmaal ons eten hadden was dat zeker het geval!
Ik besloot voor de omelette met gruyere en kruiden, met frietjes, te gaan en dat smaakte echt heerlijk! Claire werd er ook helemaal blij van! Die kreeg de lach niet van haar gezicht.
Uiteindelijk waren we al rond 20.15 weer terug in het hotel. Toch wel jammer dat ze hier heel erg gewend zijn om snel te dineren in een restaurant.. Je bent zo weer klaar. Gelukkig zijn we beiden zo gaar als een matje dus op zich geen probleem. Nu heerlijk nog een aflevering Suits, met een mega macaron, kijken en dan ons bed in want morgenvroeg moeten we helaas alweer (vroeg vertrekken).




DAY 4
Terugreis
Gelukkig was het niet zo vroeg als op de heenreis, onze wekker ging om 07.00. Moet zeggen dat ik nog lang niet klaar was met slapen! Ondanks dat we het niet laat hebben gemaakt, en niet heel vroeg zijn opgestaan deze dagen, was ik gesloopt. Goed, niks aan te doen. Douchen en laatste spullen pakken en om 07.45 zaten we bij Starbucks te ontbijten. Om 08.15 vertrokken we richting het metro station om op dezelfde manier terug te gaan als dat we heen gekomen zijn.
We hebben dus eerst de metro gepakt en daarna toen we op het vliegveld waren, de shuttle. Gelukkig verliep het allemaal heel soepel alleen bleken we er toch iets langer over te doen dan we dachten. Gelukkig waren we op tijd (zelfs iets te vroeg..) vertrokken.
Eenmaal op het vliegtuig konden we heel makkelijk inchecken en gelukkig kwamen we ook zo de tassencontrole door. Goed we waren dus ruim op tijd. En wat heb je dan altijd? Juist. Vertraging. En waarom? Omdat iemand van het vliegtuigpersoneel te laat was.. Ja. Precies. Dat dacht ik ook.
Uiteindelijk viel het wel mee en zijn we een halfuurtje later vertrokken en op de een of andere manier kregen ze het voor elkaar om maar 15 minuten te laat te landen. Prima.
Stiekem hadden Claire en ik besloten om met het openbaar vervoer naar Clairmont te gaan, alleen we waren allebei onwijs gaar en dus besloten we toch maar met een taxi naar huis te gaan. Haha. Mag het?


Ik heb dus echt een onwijs gaaf weekend gehad! Het had van mij nog wel langer mogen duren. Het voelde zo fijn om weer in een stad te zijn waar er gewoon leven op straat is. Haha. In Atlanta zie je bijna niemand op straat als je door het centrum woont. En daarnaast was het ook gewoon fijn om even weg te zijn van Emory en leuke dingen te doen :)
Nu nog 2,5 week studie (en finals!) en dan is het hele feest alweer voorbij! Maar gelukkig niet voordat ik eerst nog naar New York City ga :)

No comments:

Post a Comment