11/23/2014

Week #13


Whaaaaaaaaaa! Deze week zijn mijn ouders er!! Hebben zoveel gedaan! Ik kan nu met een gerust hart Atlanta verlaten, ik heb echt alles gezien ;)
Het duurde dus wel even voordat deze blog erop stond, en niet omdat ik weer eens te langzaam was met alles opschrijven. Deze week echt braaf alles dagelijks opgeschreven, maar het duurde even voor ik de foto's van mijn ouders' camera had afgehaald.. Of nouja, mijn ouders. Mijn ouders hadden dus geen oplader bij zich; omdat volgens hen niet nodig was.. Haha, ze hadden mij de camera dus niet moeten geven.. Twee dagen. Dussss.
Hier is dus deel 1 van onze avonturen ;) Deel 2 komt er volgende week aan!

Woensdag 12/11
Pff vandaag weer een tentamen. En ik heb er, ondanks dat ik me volgens mij redelijk heb voorbereid, onwijs weinig zin in! Maar goed, 's ochtends toch nog maar aan de studie in Cox Hall. En daar heb ik het white board ontdekt (gnagnagna..). Niet helemaal ideaal voor mij, geschiedenis en sociologie; dus veel schrijven, beter is het voor formule's en dergelijke.. Maar ik had er plezier in. En natuurlijk elke keer foto's maken als ik er weer een af had!
Goed toen een college gevolgd, totaal niet gefocust natuurlijk. Gelukkig een gastpreker dus hoefde niet heel veel aantekeningen te maken. En daarna dan het tentamen. Uiteindelijk ging het volgens mij wel redelijk. Even afwachten wat de docent daarvan vind natuurlijk;) Daarna even snel naar mijn appartement om iets op te pikken en voor de laatste keer te face-timen voordat ik mijn ouders weer zie!! Daarna weer terug naar Cox Hall gedaan en een poging gewaagd nog iets te studeren.. Missie kansloos gefaald. Nouja, mag ook wel een keer.
Op de campus avondeten gehad en tijdens het kijken van DWDD, mijn aantekeningen overgeschreven en doorgenomen. Niet heel productief, maar anders had ik waarschijnlijk helemaal niks gedaan die avond.. Toen ik thuis was snel even een beetje schoongemaakt en daarna mijn bed ingedoken!

Donderdag13/11
Vandaag was het dan eindelijk zover! Mijn ouders komen! Heb hier echt ontzettend naar uitgekeken, ondanks dat ik ze bijna elke dag wel spreek was dit toch anders.. Merkte het overigens ook aan mijn focus;) Had nog gewoon college, maar mijn aandacht was echt totaal ergens anders.
Goed, ik had besloten om even te kijken of ik met het ov naar het vliegveld ging of dat ik met de taxi zou gaan. Uiteindelijk de taxi gekozen, want het ov zag ik toch niet zo zitten. Schijnt een heel avontuur te zijn en het was superkoud vandaag!
Nadat ik mijn ouders had opgehaald de auto gehuurd en richting het hotel gereden en dat was een avontuur;) Regels zijn hier toch iets anders dan wij gewend zijn in Nederland en dat gaf erg grappige momenten in de auto. Al denk ik dat mijn vader dat anders ziet.. Haha.
Nadat mijn ouders hadden ingecheckt in het hotel hebben we een restaurant in de buurt opgezocht en prima Mexicaans gegeten. Uiteraard waren ze zo gaar als een matje, dus hebben even snel wat boodschapjes gedaan en daarna heb ik de shuttle (van de Publix) weer naar huis genomen en zijn we allemaal heerlijk ons bed ingedoken!

Vrijdag 14/11
Vandaag waren mijn ouders 25 jaar getrouwd en dat moest gevierd worden! We hadden rond 09.00 afgesproken in het hotel en hebben daar samen ontbeten. Vervolgens in de auto gestapt en naar Emory University gereden waar ik ze alles heb laten zien. Was nog een hele tour om een parkeerplek te vinden.. Haha. Veertig rondjes later vonden we in de visitorparking iets. We wilden eerst proberen om een gratis plekje te vinden, we blijven toch Nederlands.. Helaas mislukt dus.
Daarna heerlijk over de campus heen gelopen en heb ik ze alles laten zien! Ging allemaal wel iets langzamer dan verwacht, want we wilden 's middags nog winkelen, maar hadden ook een reservering in het restaurant staan. Uiteindelijk waren we rond 14.00 in mijn appartement en besloten we om het gewoon rustig aan te doen. We zijn vervolgens weer met de shuttle naar de main campus gegaan en hebben daar heerlijk uitgebreid geluncht bij Highland Bakery. Vervolgens nog wat kleine boodschapjes bij CVS gedaan en daarna richting het hotel gegaan om ons om te kleden voor het eten.
Ik had weken geleden al een reservering bij het Sun Dial restaurant gemaakt, in het Westin Hotel in Atlanta. We zouden daar op 72 hoog gaan dineren. Leek me wel zo leuk als je 25 jaar getrouwd ben ;) En OMG, wat was dat uitzicht gaaf!! Toen we aankwamen, we waren iets te vroeg omdat we iets te ruim hadden gerekend met de avondspits, hebben we eerst een cocktail gedronken, daarna zijn we naar onze tafel gewezen en hebben heerlijk gegeten! Het bijzondere was dat we terwijl we aan het eten waren ronddraaiden en dus de hele stad konden zien! Het duurde ongeveer 60 minuten voordat we helemaal rond waren en gelukkig zijn wij geen snelle eters en konden we dus uitgebreid genieten van het uitzicht!
Het was vervolgens nog wel een hele tour om de taxi te vinden die ons terugbracht naar huis. Ik had een bijna lege telefoon (geloof nog 7% toen ik een eerste poging waagden) en we hadden wat problemen met het vinden van de taxi omdat het hotel blijkbaar meerdere in-/uitgangen heeft... Gelukkig vonden we hem net op tijd! Ik stapte in en mijn telefoon viel uit :)
Echter kon ik daarna niet direct mijn bed in duiken.. Ik had nog een verjaardag waar ik echt heen wilde. Even snel omgekleed en daarna naar Julia's verjaardag. Was gelukkig heel gezellig en niet al te laat afgelopen en rond 01.00 lag ik dan eindelijk ook in bed!

Zaterdag 15/11
Vandaag was dan de dag om te gaan winkelen! Heerlijk om met je ouders te winkelen ;) Ik heb geen winterjas meegenomen omdat ik dacht dat het makkelijk was om er hier voor een paar tientjes één te kopen in plaats van die loodzware mee te nemen (en in augustus ga ik mijn winterjas echt niet aandoen!). Bleek alleen vorige week in Lenox Mall toch niet zo'n makkelijke oplossing te zijn.. Ze hadden óf te korte mouwen óf waren rond de $200.. Goed mijn moeder had dat tot haar missie gemaakt.
Rond 11.00 zou ik opgehaald worden en zouden we naar Phipps Mall (naast Lenox Mall) te gaan, alleen ik had al zo'n vermoeden dat het dezelfde prijsklasse als Lenox Mall was en toen ik die ochtend op internet keek, bleek dat toch wel heel erg te kloppen.. Dus ik stelde voor om naar Mall of Georgia te gaan. Iets verder weg, maar wel een betere prijsklasse. En het grootste winkelcentrum van Georgia. Haha. Oeps.
Nee, uiteindelijk echt een heerlijke dag gehad. Waren rond 12.00 in het winkelcentrum en hebben het uiteindelijk tot 18.00 volgehouden. Ik heb natuurlijk veel te veel gekocht, en begin me nu toch ernstig zorgen te maken over hoe ik alles mee naar huis ga krijgen.. Maar gelukkig wel geslaagd voor mijn winterjas! Met dat weer hier is dat toch wel echt nodig..
's Avonds besloten om lekker makkelijk even een hapje te gaan eten in Emory Village. Hadden ook Lianne uitgenodigd zodat ze mijn ouders kon ontmoeten en heerlijk Nederlands te kunnen praten;) Was uiteindelijk rond 22.00 thuis en heerlijk nog even een serie gekeken en mijn bed ingedoken!

Zondag 16/11
Vandaag stond een supertoeristische dag op de planning: CNN, Coca Cola en het Martin Luther King jr. Memorial. Prima! Hadden toch maar besloten om met de taxi de stad in te gaan, toch iets makkelijker dan steeds op zoek te moeten naar parkeerplekken en waarschijnlijk maakt het in kosten niet zoveel uit..
We besloten te beginnen bij CNN. Natuurlijk moesten er eerst foto's gemaakt worden bij het logo van CNN. Daarna zijn we naar binnen gegaan waar we kaartjes kochten voor een rondleiding. Superinteressant om het allemaal te zien! Jammer dat er niet heel veel bedrijvigheid was omdat het natuurlijk zondag was, maar tegelijkertijd ook wel heel erg lekker. Konden we lekker rustig om ons heen kijken en hoefden we ons niet overal te verdringen. Daarna even koffie gedronken in het Atrium van CNN (foodcourt) en vervolgens via het Olympic Parc (1996 Atlanta Olympische Spelen, geloof ik) doorgelopen naar Coca Cola waar ik uiteraard met de vele kerstballen op de foto moest;) Haha. Gelukkig kreeg ik mijn ouders ook zo ver om vaak (ongewild) op de foto te gaan. Vervolgens bij Coca Cola naar binnen gegaan en daar rondgelopen. Was heel leuk, alleen we waren denk ik niet helemaal het publiek wat Coca Cola voor ogen had... Haha. Wel overal rondgelopen, maar vonden het toch allemaal net iets te commercieel. Totdat we in de Tasting aankwamen. Kun je dus alle smaken van over de hele wereld proeven! Haha, en hoe. Heb geloof ik 20 verschillende soorten frisdranken (geproduceerd door Coca Cola) geproefd. Daarna nog even een zoektocht gestart in de Gift Shop. Ik heb een mok gekocht bij CNN en vond dat ik er ook één van Coca Cola moest hebben en op de één of andere manier heb ik over het wandrek met mokken heen gekeken.. Na ongeveer 20 minuten zoeken bleek deze midden in de winkel te staan.. Goed mok gekocht en toen bleken we toch meer honger te hebben dan we dachten. Tja. Eten. Goed, terug naar CNN en zijn foodcourt. Daar heerlijke fout gegeten (burgers en sandwhiches..) en toen bleek het toch iets later te zijn dan we dachten. Té laat om nog naar het Martin Luther King monument te gaan.. Mijn ouders gaan daar nu ergens deze week heen en wij besloten om naar de botanische tuinen te gaan.
Op de heenweg (naar CNN) adviseerde onze taxichauffeur ons erop dat er in de Botanische Tuinen van Atlanta een lichtshow zou zijn vanwege de kerstmaand(en). Uiteindelijk een taxi opgeroepen en richting de Botanische Tuinen te gaan! Wauw! Zoo gaaf! Het was nog licht toen we aankwamen maar ik kon wel zien dat hier veel tijd ingestoken was! 1,5 miljoen lichtjes. Fantastisch. Zijn daar tot ongeveer 19.00 gebleven en hebben alleen maar met ons mond open rondgelopen. Het was echt zooooo mooi. Uiteindelijk afgesloten met warme chocomel (met rum...) bij het kampvuur in te Botanische Tuin. Vervolgens besloten we om met de taxi naar Toco Hills te gaan en daar wat boodschapjes te doen (wijn..) en dan naar mijn appartement te gaan en daar pizza's te bestellen. Mijn ouders zouden daarna naar hun hotel lopen (15 minuten lopen). Nadat we heerlijke pizza's hadden besteld bleek het toch wel heel hard te regenen en hebben we dus maar een taxi besteld. Haha. We worden al Amerikaans. Voor een taxiritje van 2 minuten.. Maar goed. Het regende echt heel hard en we hadden geen paraplu's.. Daarna heerlijk ons bed ingegaan want van dit soort dagen word je onwijs gaar! Maar vandaag echt een heerlijke dag gehad! Heerlijk om af en toe gewoon doodleuk toerist te spelen;)

Maandag 17/11
Vandaag begonnen dan helaas mijn colleges weer.. En ik moest wassen. Haha. Goed dus 's ochtends wat gestudeerd terwijl ik aan het wassen was en toen halverwege de ochtend bleek dat mijn eerste college uitviel (he bah..). Uiteindelijk dus pas om 14.30 college, en in plaats van dan nog even wat extra studeren ben ik in slaap gevallen. Blijkbaar had ik het nodig. Normaal ga ik eigenlijk nooit naar het tweede college omdat ik het niet zo op de docent heb, maar dit keer wel. Ik kreeg namelijk mijn tentamen van afgelopen woensdag terug. Heerlijk cijfer (A-, is ongeveer een 8 geloof ik), dus dat maakte mijn dag wel weer goed.
Na mijn college naar huis gegaan en even mijn spullen gedropt voordat ik opgehaald zou worden omdat mijn ouders en ik hadden afgesproken naar Decatur te gaan. Was er al een paar keer geweest, maar nog niet echt rondgelopen. Goed, het was stervens-koud dus eerst begonnen met warme chocolademelk bij Starbucks en daarna wat rondgelopen en om de zoveel tijd een winkel ingedoken om weer op te warmen. Helaas was er toch veel dicht omdat het maandag was, maar we hebben ons kostelijk vermaakt! Rond 19.00 maar eens op zoek gegaan naar een restaurant om een hapje te eten. Mijn vader had de Brick Pub ontdekt en omdat hij daarover gelezen had, probeerde hij ons onopvallend daarheen te krijgen. Haha. Maar moet zeggen dat het absoluut geen verkeerde beslissing was. Het was zo'n heerlijke bruine kroeg waar ze duizenden soorten bier hadden. Zelfs La Trappe! Goed ik aan het La Trapp bier, bleek het wel in tweede instantie $27 (!) te kosten. Oeps. Daar hadden we even niet naar gekeken! Maar goed, we (ik) kregen wel een grote fles en die moest dus leeg! Haha. Vervolgens hebben we fish & chips gegeten en heerlijke desserts gegeten.
Uiteindelijk dus een heerlijke, rustige avond gehad die ons allemaal goed deed volgens mij! En ondanks dat ik 's middags nog een uurtje had geslapen, keek ik na het eten toch wel heel erg uit naar mijn bed, maar niet voordat ik een hotel (airbnb) had geboekt in NYC! Yes. Het is gelukt, ik heb een kamer in Manhattan gehuurd met uitzicht;) Ben dus heel benieuwd waar ik terecht ga komen maar heb er alle vertrouwen in dat het goed moet komen!

Dinsdag 18/11
Vandaag was er dan eigenlijk bijna geen tijd om overdag met mijn ouders te zijn :( Ik had om 13.00 les en daarna om 17.30 weer, en tussendoor moest ik helaas studeren.. Goed alles gelukkig goed gegaan, en 's avonds had ik met mijn ouders ouders afgesproken om uiteten te gaan. Geen idee waar we naartoe moesten maar zijn uiteindelijk bij Ink&Elm terecht gekomen. En moet zeggen dat we heerlijk en uitgebreid gegeten. Serieus. Dit was echt heerlijk! Haha. Ik kan zo gelukkig worden van good food. New York, be prepared ;)

White board 4 evah! (L)
Mijn naam blijft moeilijk..

Dit soort foto's horen er natuurlijk ook bij!

Wauw!



Still going strong!

Ik was dus geobsedeerd door het uitzicht ;)

Whiiiiiiii! Winkelen!
Het zal wel in de familie zitten.. Twee foto's en op de ene heeft mijn moeder haar ogen dicht en ik op de andere... Shit.

Uiteten met Lianne in Emory Village (Saba)
Hoort erbij!


Yesss poging 2 dus wel gelukt! Allebei de ogen open :)



Ik werd dus heel vrolijk van deze enorme kerstballen voor het Coca Cola gebouw..


Kan ik ze meenemen?




Hahahaha Jut en Jul.

Cola proeven!! En nog weet ik hoeveel andere frisdranken..
Jaaaa, ik moest ze even overhalen maar toch gelukt! Haha op de foto met de beer!



Stiekem wil ik ook de Coca Cola beer zijn..
Spot Olaf ;)



Wauw...

Gelukkig kunnen we nog lachen nadat ik de batterij van de camera had opgemaakt. 

Toch wel handig die telefoons met camera..
We gaan dan ook rustig door met foto's maken :) 
This just makes me happy!
Lachen zul je.. $27 dollar voor een biertje.. Haha. Oeps.
Eten bij Ink & Elm


No comments:

Post a Comment