11/10/2014

UPDATE: Week #9, #10, #11 en #12

Okay. Zoals jullie zien is het alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen! Oeps. Had de laatste tijd gewoon echt even geen puf om alles op te schrijven. Haha, ja soms heb je helaas van die momenten... En daarnaast, deze afgelopen weken waren eigenlijk gewoon heel saai. Voornamelijk studeren, en eerlijk is eerlijk: wie wil daar nu over lezen? Haha. Maar goed. Hier dus toch maar even wat foto's.

ps. Ik zou helemaal doorlezen tot het einde ;)


Week 9
Nu ik dit schrijf, een paar weken later.., blijkt dat ik alleen deze foto heb gemaakt die week. Oeps. Nouja. Dit is dus de bioscoop. We zijn op zaterdagmiddag naar 'The Best of Me' geweest, een Nicolas Sparks film. Jupp. Worst movie ever. Maar heb een heerlijke dag gehad. 

Gelukkig ben ik dus niet de enige met een camera op mijn telefoon ;). Dus toch nog een foto kunnen vinden.. Hier zijn we onderweg naar Atlantic Station (winkelcentrum) waar we van plan zijn om Target leeg te kopen. Haha, missie gelukt;) Vooral heeeel veeel makeup gekocht, lekker goedkoop #jeweetzelluf. 

Week 10
Lunch, as usual, bij Higland Bakery. Ik dacht dit keer ik ga eens iets nieuws proberen. Well, een geslaagd experiment, al zeg ik het zelf.. Zoete aardappelpannekoekjes (-en), vond alleen de stroop die ze erbij serveerde niet zo lekker. En misschien ook maar goed ook, één en al suiker denk ik.

BIG NEWS! Er arriveert weer een ebola-patiënt. Volgens mij was dit de verpleegster uit Texas. Don't worry. Die week daarop werd ze weer ontslagen omdat ze genezen was van ebola;) Maar goed, dit bracht dus wel een heel mediacircus op gang zoals je kunt zien.. CNN, Fox, CBS, NBC, ik zag ze allemaal..


Die zaterdagavond waren we uitgenodigd door Tracy (ook van de UvA), om te komen kijken bij een optreden van het koor waar ze in zingt. Wist niet zo goed wat ik moest verwachten toen ze aangaf dat het Middeleeuwse muziek was, maar moet zeggen dat ik het echt heel mooi vond! Het waren twee koren, waarbij het eerste koor veel kleiner en exclusiever was. Hier op de tweede foto zie je het tweede koor (150 leden!).



Zondag, studiedag. Haha. Maar niet voordat ik flensjes heb gemaakt! Daarna uiteraard richting de bibliotheek.. En heerlijk de hele dag gestudeerd! (Zien jullie mijn sarcasme..?) 's Avonds bij de DUC gegeten (buffet) en daarna weer naar de bibliotheek. Enige ergernis was de constante, lange rij voor de koffie.. Haha.

Beetje een vage foto. Maar de lucht was zooooo mooi! Deze foto maakte ik vanaf mijn balkon. Sowieso zijn de luchten hier 's avonds echt prachtig. En omdat het vaak 's nachts helder is kun je heel vaak sterren kijken!


Week 11

Nou, eindelijk het was tijd voor HALLOWEEN. En jullie weten hoeveel ik van verkleden houdt.. Op vrijdag naar Little Five Points geweest samen met Claire om een outfit te scoren. Wilde eigenlijk niet te veel geld uitgeven maar toch een complete outfit hebben. Uiteindelijk was ik dus een Griekse godin. Hoe origineel.. Nouja, geeft ook niet :)
En toen was Halloween daar, en het regende en waaide en was onwijs koud! Ik had dus zooo geen zin om naar buiten te gaan.. Pfieuw. Uiteindelijk door Claire naar buiten gesleept en samen met Claire, Beatrice en Julia naar Frat Row (waar alle fraternity huizen zijn..) en daar maar gewoon naar binnen gegaan. Drama. Alleen de weg daarheen was al onwijs koud. 's Avonds is de verbinding tussen Clairmont en de main campus onwijs slecht. En toen moesten we dus nog een stukje lopen naar Frat Row. Heb het nog nooit zo koud gehad (en heb dus nog geen winterjas..)! Eenmaal binnen bleek er serieus geen reet aan te zijn; 20 minuten later stonden we weer bij de bushalte te wachten om terug te gaan naar Clairmont! Haha. Uiteindelijk wel gewoon een gezellige avond gehad, had alleen niks met Halloween te maken, maar meer omdat ik met gezellige mensen was!

Jaaa! Kate was jarig! En omdat Kate (niet als enige hoor..) van eten houdt hadden we besloten een food orgy te houden.. Wat dat inhield? De hele dag eten - en helaas ook studeren. Hier werd de eerste stap gezet: brunchn bij Highland. En we kregen nog extra taartjes omdat Kate jarig was.. Dus wij vielen gelukkig niet om tijdens het studeren..


's Avonds mocht Kate weer kiezen waar we gingen eten. En omdat het nog steeds zoo koud was, werd besloten om redelijk dichtbij te gaan eten. Emory Village. En pasta. Heb echt heel erg lekker gegeten. Was toe aan een paddenstoelen raviolli!


En omdat we nog niet genoeg gegeten hadden vandaag, moest er ook nog taart gegeten worden. Kate had aangegeven dat ze een taart met 20 kaarsjes wilde.. Goed, geen probleem. Wij 20 kaarsjes geregeld en toen kwam de uitdaging: aansteken.. Uiteindelijk smaakte de taart heerlijk! En voorlopig hoef ik niks meer te eten..

Week 12
Zo zag deze week er dus uit.. Deze week was dus onwijs saai, niks spannends om over te schrijven.. Komt vooral omdat ik probeer vooruit te werken voor als mijn ouders hier zijn en ik heb een tentamen. Dus heb eigenlijk alleen maar tijd in de bibliotheek doorgebracht. Gelukkig wel vaak samen met mensen in de bibliotheek, dus helemaal Koos Sociaalloos was ik nu ook weer niet..

OTHER UPDATES
Daarnaast big, breaking news! IK GA NAAR WASHINGTON EN NEW YORK!!! Whaaaa. Ik heb gewoon in één week twee tickets in een opwelling gekocht.. Haha. Oeps. Maar goed, ik ga met Thanksgiving naar Washington samen met Claire en Beatrice (26/11-28/11), en dan ga ik tijdens de Winter Break, van 18 december tot 24 december naar New York! Ik ga op dit moment alleen, maar dat kan nog veranderen, en sowieso zijn er op dat moment veel mensen daar en volgens mij verveel je je daar geen minuut!

Oh en ik heb besloten om eerder terug te komen. Ik ga dus van 18 tot en met 24 december naar New York, waarna ik terugvlieg naar Atlanta om mijn koffers op te halen en dan neem ik 25 december het vliegtuig richting Amsterdam!! Dus voorstellen voor oud&nieuw worden vanaf nu overwogen;)
Heb echt onwijs veel zin om naar huis te gaan! Het is niet dat ik het hier niet naar mijn zin heb, absoluut niet zelfs. Begin me steeds meer op mijn plek te voelen hier. Ik mis Amsterdam gewoon meer dan ik had verwacht en daarnaast vond ik hier nog 4 weken blijven zonder onderdak toch, in tweede instantie, niet zo aantrekkelijk als ik eerst dacht.. So, I'll be back bitchessss!

Volgende week zal ik weer braaf een verhaaltje typen met foto's! Promise. Denk dat dat ook een hele leuke week wordt;) Papa en mama komen donderdaf!!! Whaaa.. Zin an!

No comments:

Post a Comment