10/17/2014

Roadtrippin' to Savannah

Eindelijk was het tijd voor de tweede roadtrip: Savannah. Omdat het Fall Break was hadden we allemaal een lang weekend vrij en aangezien we ons allemaal een beetje opgesloten voelde, hadden we het gevoel dat we weg moesten. Niet met het vliegtuig, want dan ben je nog steeds afhankelijk van anderen en het openbaar vervoer, maar met een eigen auto. Het enige was dat we moesten uitzoeken of het mogelijk was voor ons om een auto te huren zonder dat daar al te hoge kosten aan verbonden zaten. We zijn namelijk allemaal onder de 25 en ons is verteld dat het daardoor moeilijk/niet mogelijk was om een auto te huren. 
Claire had gelukkig uitgevonden dat als je boven de 21 was het wel mogelijk was! Haha. Heel fijn! Dus we hebben een auto gehuurd en zijn op pad gegaan!

Heenreis (zondagmorgen/middag)
Om 11.45 was het ons dan eindelijk gelukt om een taxi te pakken te krijgen om richting het verhuurbedrijf te gaan. Eenmaal aangekomen bij het bedrijf is alles zonder problemen verlopen. Ze vroegen ons wel of we het misschien erg vonden om een mini-van te krijgen in plaats van intermediate SUV. Het zou niks kosten en was eigenlijk veel comfortabeler, goed wij mee akkoord gegaan. En toen kwamen we buiten en stonden we allemaal versteld. Dit was zo'n enorme auto! Hahaha we hadden echt ruimte zat! Maar echt heel fijn!
Vervolgens op weg gegaan. Eerst getankt en daarna richting de snelweg met lekker harde muziek;) Na ongeveer 1,5 uur rijden was het tijd voor lunch. En tja, ondanks dat we van iedereen hoorde dat het niet te vreten was, toch maar naar the Waffle House gegaan. Was niet fantastisch, maar mijn waffel was geen probleem om weg te werken! 
Vervolgens weer op pad voor de laatste 3 uur van de rit. Ik heb serieus nog nooit zo lang rechtdoor gereden. Heb geloof ik 250 kilometer op dezelfde weg gereden.. Haha. 20 mijl voor Savannah moest ik echt even stoppen en cola drinken om weer wakker te worden;)






Savannah (zondagavond)
Rond 18.30 kwamen we aan in Savannah. Vanaf de snelweg kwamen we redelijk makkelijk het centrum in. Al vrij snel hadden we door dat we al middenin het centrum zaten, en redelijk makkelijk vonden we een parkeerplek. Bleek vervolgens ook nog dat het, omdat het zondag was, gratis parkeren was! Prima :) Goed. Op pad. Hebben eerst wat rond gelopen en vervolgens een restaurant opgezocht. Waren toch allemaal wel een beetje gaar!
De stad zelf is prachtig. Het is een van de oudste steden van Georgia en dat is te zien! Prachtige gebouwen en vooral die bomen hier! Hangen allemaal zo prachtig boven de straten. Zo mooi!
Goed, eten. We hadden tijdens het rondlopen/kijken een restaurant gezien dat er wel goed uitzag. Daar eenmaal een tafel gevonden, had ik onwijs zin in een wijntje en omdat ik al vaak genoeg de Italiaanse variant drink, had ik bedacht dat het nu leuk was om een Californische wijn te proberen. Fout gedacht dus. Niet te zuipen.. Nouja, gelukkig zag het eten er goed uit (of ten minste dat van de andere gasten), dus bedacht dat ik maar eens een vega-burger moest proberen. Bleek in tweede instantie dat die er dus niet meer was. Uiteindelijk een salade met geitenkaas en zalm gehad. Ook best wel heel erg lekker alleen niet zoveel en je kreeg het op papieren borden. Na het eten zei Claire ineens waarom vraag je niet om korting omdat je niet kreeg wat je in eerste instantie wilde. Hmm, vond ik persoonlijk niet zo'n fijn idee. Dus zei dat als zij het wilde doen, ze dacht mocht, maar dat ik het niet zou doen. Wat ze uiteindelijk gedaan heeft toen ze 'stiekem' naar het toilet ging? Ze heeft met de manager gepraat.. En toen hoefde ik uiteindelijk alleen maar de wijn te betalen.. Hahaha heb dus maar een redelijke fooi gegeven;) Niet dat het allemaal fantastisch was, maar toch wel bijzonder dat je je eten gratis krijgt..
Na het eten zijn we richting Leopold's Ice Cream gelopen. Beatrice zij, toen we daar voor het eten langs liepen dat het wereld beroemd was. Eerst zien, dan geloven. Nou ze had niet gelogen! Heb zulk lekker chocolade ijs gehad! Daarna besloten we op zoek te gaan naar een hotel. Tijdens het ijseten hadden we wel al een hotel gezocht dus zijn we daar in één keer heen gereden. Zitten in, net als in Orlando, in de Econo Lodge motel.. Prima hotel voor een avond!












Beach time! (maandag 13/10)
Aaah. Het is zulk mooi weer vandaag! Kan niet wachten tot ik op het strand lig! Na een dik halfuur rijden kwamen we rond 11.00 dan eindelijk aan op het strand.. En wat een prachtig strand! Moet zeggen dat ik nu wel weer weet waarom ik een haat-liefde verhouding met het strand heb: zand. Serieus. Schijthekel aan zand. Maar uiteindelijk wel een heerlijke paar uurtjes in de zon gehad! Het was serieus heerlijk weer! Daarna besloten we om weer naar Savannah te gaan om te lunchen (want iedereen had onwijs hongerrr!) en dan weer in de auto te stappen.














Lunchen in Savannah (maandag)
Ik had onwijs honger toen we weer de auto instapte om te gaan lunchen! Gelukkig reden we redelijk makkelijk naar Savannah waar we ook weer heel makkelijk een parkeerplekje vonden. Gelukkig hoefden we ook dit keer geen parkeergeld te betalen omdat het een feestdag was (Columbus Day?). Maar voordat we op zoek gingen naar een restaurant kwamen we langs de Marc by Marc Jacobs winkel. Ik hou van die winkel en dus moest ik even naar binnen! Op de een of andere manier stond daar een tas die mij riep en waar mijn naam op geschreven stond.. Shit. Haha. Ik heb echt onwijs getwijfeld maar besloot om hem nog even te laten staan en eerst te gaan eten. Ik was serieus 1 minuut buiten en besloot om na de lunch weer terug te gaan om de tas te halen.. Haha.
Maar goed. Eerst lunchen. Gisteren hadden we al een restaurant gezien dat er heel goed uitzag. Helaas waren we toen dus ergens anders heen gegaan. Dit keer niet en de kaart zag er heel goed uit, het was misschien ietsje duurder, maar ik was toe aan goed eten;) Uiteindelijk bestelde ik een pasta met gegrilde groenten en dat was iets waar ik echt heel erg aan toe was! Dit keer geen rare, vette sausjes, maar gewoon pasta met olie en groeten! Yummy!
Na de lunch dus mijn tas gaan halen en ik kon die glimlach niet meer van mijn gezicht afhalen;) Daarna nog wat rondgelopen voordat we om 17.45 de auto weer opzochten en weer richting Atlanta gingen.





Terugreis (maandagavond)
Op de een of andere manier leek de terugreis sneller te gaan dan de heenweg. Het eerste deel reed Claire en ik ben toen ook in slaap gevallen, dus misschien dat dat iets verklaart.. Haha. Halverwege moesten we tanken en toen heb ik het laatste stuk gereden.
Die Amerikanen zijn echt een stel idioten op de weg af en toe. En moet toegeven dat we die ook in Nederland hebben, maar het lastige is dat er hier rechts ingehaald mag worden en dat zorgt af en toe voor bizarre situaties. In plaats van dat ze hier in de linkerbaan hard rijden, rijden ze overal hard en schieten ze overal doorheen!
Goed toen we eenmaal in Decatur aankwamen was het 22.00 en moesten we uitvogelen hoe we de auto weer moesten inleveren. Op zich niet moeilijk, maar het bedrijf was gesloten dus moesten we even uitvinden waar we de sleutel moesten inleveren. Gelukkig redelijk makkelijk gevonden. En toen was het moment daar: we moesten afscheid nemen van Savann. Ja, we hebben de auto een naam gegeven. Omdat we zoveel van hem houden. We hebben zoveel manieren bedacht om deze auto te kopen.. Haha. Het was gewoon zo'n fijne auto!
Daarna hebben we een Uber gebeld en die heeft ons terug gebracht naar Clairmont waarna ik heerlijk heb geslapen en echt een fantastische twee dagen heb gehad! We hebben dan ook besloten om dit sowieso nog een keer te gaan doen!





No comments:

Post a Comment