10/16/2014

Week #8


Na mijn tentamens was dan eindelijk Fall Break daar! Haha. Ben er echt aan toe. In deze diary ben ik redelijk kort over mijn roadtrip maar er komt nog een uitgebreid verslag van mijn roadtrip naar Savannah op deze blog. Asap.

Donderdag 9/10
Gisteravond twee mailtjes achter elkaar gekregen dat er een pakketje voor mij klaar lag. Goed, eentje wist ik. Die andere? Geen idee.. Was dus het eerste wat ik vanochtend, toen ik op de campus was, gedaan heb. Bleek het tweede pakketje een woordenboek te zijn waarvan ik een mailtje had gekregen dat het kwijt was geraakt in de post. Niet dus.
Wat mij ook heel erg blij maakte was een kaartje van mijn oma! Ik ging even mijn post checken omdat ik er toch was en onverwachts zat daar dus een envelop in. Vanuit Winschoten een kaartje gestuurd! Maakte echt mijn dag!
Daarna gaan studeren. Alles gewoon nog maar 1000x doorlezen en wat laatste dingen uitzoeken. Ik houd dus echt niet van tentamens later op de middag. Op een gegeven moment wil ik gewoon dat het over is. Maar om dan niet te leren terwijl je 'wacht' totdat het tijd is, is het ook niet.
Goed uiteindelijk viel het tentamen me onwijs mee. Gelukkig maar. Heb alleen wel een onwijs vermoeide hand nu.. Had een essay vraag die ongeveer alle stof behelsde en wilde zoveel mogelijk concepten/artikelen/auteurs etc. benoemen dus ben de volle tijd bezig geweest en heb 5 kantjes vol geschreven, maar heel tevreden!

Vrijdag 10/10
De eerste dag van mijn Fall Break! En wat ik gedaan heb? Helemaal niks. Haha. Ik heb de hele dag op de bank gelegen of in bed series kijken :) Gelukkig mocht het omdat ik 's avonds weer zou gaan roeien! Lange tijd niet gedaan. En ik vond het heerlijk! Enige wat ik jammer vond was dat er gezegd werd dat ik zou gaan skiffen (jaaa!) en toen bleek toch dat ik met twee andere meiden een onervaren 8 zou gaan voorslaan. Op zich niet zo erg aangezien mijn conditie denk ik nog ergens in Nederland is achter gebleven.. Maar stiekem hoopte ik toch om lekker te roeien. Maar goed. Uiteindelijk was het toch wel lekker, weer op het water! Moet zeggen dat ik 's avonds ook heerlijk geslapen heb.

Zaterdag 11/10
Vanochtend was het dan weer vroeg opstaan want er stond weer een roeitraining op de planning en ook dit keer werd er weer gezegd dat ik zou gaan skiffen en ook dit keer was dat niet het geval.. Dit keer vond ik het wel echt jammer dat ik weer een onervaren 8 ging voorslaan. Maar ik vond dat ik er niks van kon zeggen omdat ik nog niet vaak genoeg bij de training aanwezig was geweest.. Uiteindelijk was het heerlijk weer dus toch wel lekker geroeid! Toen ik weer terug kwam in het appartement heb ik een uurtje geslapen en ben ik daarna toch maar even aan de studie gegaan. Helaas heb ik namelijk woensdag nog een tentamen.. Aan het einde van de middag ben ik even boodschappen gaan doen en daarna had ik echt geen zin om te koken. Ik heb uiteindelijk sushi besteld, want dat eet ik nog niet vaak genoeg.. Haha. Ik voelde me 's avonds zo opgesloten en toen Lianne langs kwam en vertelde dat ze uit zou gaan heb ik mezelf maar uitgenodigd! Eerst zijn we nog bij Claire wat gaan drinken om de laatste dingen voor de roadtrip van de volgende dag te bespreken en daarna ben ik samen met Lianne naar een feestje gegaan. Eerst zouden we wat gaan drinken bij iemand die net buiten de campus woont. Blijkbaar was het Gay Pride dit weekend in Atlanta dus werd er besloten om naar een gaybar in Atlanta te gaan. Haha heb echt zoveel gelagen die avond! Was weer even goed voor me! Heb gelukkig niet al te veel gedronken want de volgende dag weer (relatief) vroeg op!

Zondag 12/10
Was natuurlijk weer retevroeg wakker. Kan bijna niet anders dan omdat ik onwijs veel zin had in de roadtrip! We konden om 12.00 's middags de auto ophalen. Er werd ons gevraagd of we problemen hadden met een andere auto voor dezelfde kosten. Zolang hij maar comfortabel was en we er makkelijk met z'n vijfen in zouden passen, geen probleem. Bleek uiteindelijk een mega-grote auto te zijn! Haha. Fantastisch.
Uiteindelijk kwamen we rond 18.00 aan in Savannah. We hebben eerst wat rondgelopen en het is een prachtige stad! Super mooi met al die bomen en aan het water. Daarna zijn we wat gaan eten, wat niet heel erg fantastisch was maar was wel erg gezellig. Daarna waren we eigenlijk allemaal helemaal gesloopt en besloten we toch maar eens op zoek te gaan naar een hotel. Zijn uiteindelijk bij dezelfde keten terecht gekomen als in Orlando. Moet zeggen dat dat helemaal prima was voor een nachtje!

Maandag 13/10
Vandaag was het dan tijd voor HET STRAND!! Onwijs veel zin in! Vooral ook omdat het supermooi weer was. Resulteerde er uiteindelijk dan ook in dat ik mijn neus verbrand had.. Haha. Rond 15.00 waren we dan weer terug in Savannah waar we echt superlekker en uitgebreid geluncht hebben voordat we weer de auto in stapten om terug te gaan richting Atlanta. Gelukkig niet voordat we gewinkeld hadden.
Gisteren had ik al een Marc by Marc Jacobs winkel gespot en daar wilde gelukkig iedereen wel heen! Fantastische winkel en dat resulteerde er dan ook uiteindelijk in dat ik mijn eerste 'designer'-tas gekocht heb! Oeps. Haha. Ben er gelukkig nog steeds heel erg blij mee! Je kan nooit genoeg tassen hebben..
Rond 18.00 zijn we dan weer de auto ingestapt en richting Atlanta gegaan en om 22.24 leverden we de sleutels van de auto weer in. Op de een of andere manier was ik onwijs productief en heb ik nog gewassen, opgeruimd en gedoucht toen ik thuis kwam, waarna ik gelukkig wel echt instortte.. Haha.

Dinsdag 14/10
Vandaag moest ik er dan echt aan geloven: studeren. Maar ben bang dat ik mijn focus in Savannah heb achter gelaten.. Hij was ver te zoeken. Heb de hele dag een poging gewaagd om te studeren en heb gelukkig wel iets kunnen doen maar zorgde er wel voor dat ik woensdag mijn wekker op 06.00 had staan zodat ik vroeg in de bibliotheek kon zijn woensdag.

Woensdag 15/10
Nou daar gaan we dan. 07.00 in de bibliotheek. Werd uiteindelijk 08.00 omdat ik eerst thuis nog wat dingen wilde doen zodat ik niet alles mee hoefde te slepen.. Moet zeggen dat ik redelijk productief ben geweest die dag. Heb uiteindelijk tot 13.00 gestudeerd. Daarna college gevolgd en tijdens mijn tweede (onwijs saaie) college nog wat meer kunnen leren en om 17.00 was ik dan klaar voor mijn tentamen! Denk dat het op zich wel redelijk gegaan. Alle vragen wist ik, alleen twijfel ik toch over mijn essay-vragen. Op zich geen slechte essays geschreven, maar vond het toch niet helemaal lekker. Goed resultaat afwachten dus. 
's Avonds ben ik op de bank geploft en er niet meer afgekomen, tenzij het was om naar bed te gaan. Ik ben kapot! Uiteindelijk deed ik om 23.00 het licht uit.

Savann, our baby!
Savannah

Beste ijs dat ik ooit gehad heb!
Roadtrippin'
Good food!
Aaah. Een kaartje uit Winschoten!


Kate is onze selfie-expert!

No comments:

Post a Comment