10/09/2014

Week #7



Donderdag 2/10
Ik heb dus werkelijk waar geen idee wat ik vandaag heb gedaan.. Beetje jammer dat ik een beetje achter liep met het schrijven van deze diary.. Haha. Goed, zal wel naar colleges gegaan zijn en vooral veel gestudeerd hebben..

Vrijdag 3/10
Vandaag de eerste dag van het weekend. Spannende plannen? Nee helaas, studie-weekend. Was uiteindelijk rond 12.00 in de bibliotheek en eigenlijk alleen maar zitten studeren, tot rond 16.30 bleek dat iemand een auto had waarmee we boodschappen konden doen. Yay! Eindelijk een keer niet afhankelijk van de shuttle.
's Avonds voor het eten nog wat gestudeerd, maar op de een of andere manier lukte het na het eten niet meer. Heb maar besloten om eraan toe te geven en heb heerlijk series en een film gekeken! Af en toe moet dat dus even..

Zaterdag 4/10
Vandaag vrij vroeg opgestaan zodat ik 's ochtends nog kon studeren. Ben nu bezig met een vak (Politieke Sociologie), maar op de een of andere manier is de stof heel interessant, maar de colleges en de docent heel saai. 
's Middags dan eindelijk gaan winkelen! Elke zaterdag is er een shuttle (Emory Experience), die naar een bepaald evenement/uitstapje gaat, etc. Dit keer ging de shuttle naar Mall of Georgia. Beloofd werd dat dit de grootste mall van Georgia zou zijn. En er is niet gelogen.
Helaas. Eenmaal in het winkelcentrum aangekomen, was mijn shoppingwoede helemaal verdwenen.. Haha. Heerlijk achter Lianne aan gelopen :) Ook leuk. Uiteindelijk wel een paraplu gekocht (een goedkope, was mijn missie aangezien alle paraplu's hier echt superduur zijn!). En zoals altijd, als ik geen kleding koop dan maar make-up oid. Dit keer mijn slag bij Clinique geslagen. 
's Avonds moest ik helaas een essay schrijven. Schoot natuurlijk voor geen meter op, want wie gaat er nu op zaterdagavond studeren? Ik dus. Goed uiteindelijk 1 pagina geschreven, maar wel een nuttige! Kan ik hem mooi morgen afmaken :) 

Zondag 5/10
Was eigenlijk van plan om rond 11.00 in de bibliotheek te zijn. Maar toen ik wakker werd lag mijn bed veel te lekker! Gelukkig lukte het mij om mijn essay in bed te schrijven. Moest uiteindelijk nog één pagina! Mooi in de avond de tijd voor.
Rest van de dag was vrijgemaakt voor de bibliotheek. Omdat ik vind dat ik iets meer moet bewegen, besloten om van Clairmont naar de main campus te lopen. Eigenlijk best wel lekker. Ga dit vaker doen!
Goed, naar de bibliotheek. Maar niet voordat ik koffie had gehaald. Gelukkig had ik een koptelefoon bij me want het was vrij lawaaierig in de bibliotheek. En thank God voor Spotify. Schijnen dus focus-afspeellijsten te hebben! Fantastisch, het werkte echt! Rond 16.00 had ik afgesproken voor een study-meeting van een tentamen dat ik donderdag heb. Liep helaas iets anders dan gedacht. Eén van de twee meisjes moest onverwachts weg vanwege familieproblemen, maar omdat we bij haar thuis waren werd het een korte bijeenkomst.. Goed, naar huis. Uiteindelijk heb ik nog mijn essay afgeschreven en nog wat artikelen gelezen voordat ik maar weer eens heerlijk heb gekookt. Afgelopen week relatief slecht gegeten. Wel gezond, maar bijna allemaal to-go en ik kook toch liever zelf.. Maar goed, tijdgebrek. Gaat vanaf maandag verandering in komen!

Maandag 6/10
's Ochtends dan weer de hele tijd gestudeerd en 's middags college gevolgd. Eerste college was een soort research college. Over hoe je industriële informatie opzoekt. Op zich wel handig, want ondanks dat ik een filmstudent ben, had ik geen idee hoe ik dat moet zoeken! Haha. Daarna maar weer eens naar mijn andere vak gegaan. Ga ik niet zo heel vaak heen omdat ik er geen hol van snap als de docent over de stof praat. Goed, nu dus wel want was een overzicht van de stof. Uiteindelijk snapte ik er natuurlijk weer geen drol van.. Goed. Toch maar verder leren, moet zeggen dat als ik de stof lees in het boek of in een artikel lijkt het allemaal zo logisch, maar op het moment dat de docent erover praat, verdwijnt alle kennis op de een of andere manier.
Daarna verder gegaan met mijn essay en studeren voor mijn midterms. Was uiteindelijk rond 22.00 thuis en daar nog een uurtje alles doorgelezen en mijn bed ingedoken!

Dinsdag 7/10
Gisteren (maandag) was dan eindelijk mijn dekbed aangekomen! Happy me! Kan ik eindelijk lekker slapen onder een dik deken. Heerlijk! Wel met als gevolg dat ik mijn bed dus echt niet kon uitkomen. Goed, dan maar in bed studeren (en niet in slaap vallen!). Wilde eerst nog even mijn essay doorlezen aangezien ik die vandaag moest inleveren. Op het moment dat ik hem naar mezelf wilde sturen om te printen, bleek de deadline te zijn verplaatst.. Naar donderdag. Goed. Geen essay inleveren. Dan maar verder met het tentamen van morgen. Moet zeggen dat de stof er redelijk in zit, al ben ik wel bang voor het tentamen. Gaat namelijk ook erg veel over de Amerikaanse wetgeving, en dat zit er toch wat minder goed in dan ik stiekem hoopte.. Is ook erg lastig om allemaal op te zoeken, want volgens mij komt er dan geen einde aan!
Moet zeggen dat ik het studeren dus vaak alleen doe, maar toen ik voor college ging lunchen in Cox Hall kwam ik Kate, Beatrice en Claire tegen en heb afgesproken om met hen te gaan eten bij de DUC 's avonds. Eerst college. En studeren.
's Avonds mij dus heerlijk volgestopt bij de DUC. Heel fijn dat het een buffet is waar je onbeperkt gebruik van kunt maken. Dus kom maar op met die toetjes! Beatrice en ik hadden ook een perfecte timing; alles werd net aangevuld dus misschien iets teveel toetjes gegeten.. Toen ik terug was in mijn appartement wilde ik eigenlijk nog leren, maar focus was heeeeel ver weg. Dus maar even aan toegegeven en een serie gekeken. Uiteindelijk nog wel een uurtje nuttig geweest voor ik naar bed ging :)

Woensdag 8/10
Ok. Vandaag moest ik echt vóór 09.00 in de bibliotheek zijn om nog de laatste dingen voor mijn tentamen van die middag door te nemen. Check. Focus was ver weg, en toen ik hem eindelijk weer terug gevonden had, had een of andere idioot het brandalarm in de bibliotheek laten afgaan.. Iedereen naar buiten én weg focus. Gelukkig nog wel alles een beetje kunnen doornemen.
Lastige aan het tentamen was dat ik pas om 14.30 tentamen had en daarvoor nog een college waar ik wel heen moest. Vrij moeilijk kunnen concentreren dus tijdens dat college. Maar toch gelukt;) Retezenuwachtig naar mijn tentamen gegaan. Het bleek gelukkig allemaal wel mee te vallen, misschien wel iets te veel.. Hoop dat het goed is gegaan. Irritante was wel dat de docent er de hele tijd met mededelingen doorheen ging praten. Op de een of andere manier weet deze docent het de hele tijd voor elkaar te krijgen om overal spelfouten in te krijgen. Alles moest dus klassikaal gecorrigeerd worden.. Lastig om je dan te concentreren. Uiteindelijk dus ook de volle tijd bezig geweest, maar misschien ook maar beter ook.
Daarna weer naar de bibliotheek gegaan om voor mijn tentamen van morgen te leren, maar alweer was de focus ver te zoeken. Heel fijn, gelukkig had ik afgesproken om uit eten te gaan. Zijn uiteindelijk met z'n vijfen uit eten geweest. Had helaas niet heel erg honger, maar heb maar besloten om iets mee te nemen, zodat ik 's avonds nog wel iets te eten heb..
Gelukkig vond ik na het eten mijn concentratie terug en uiteindelijk nog heel productief geweest. Moet morgen alles gewoon nog even een paar keer doorlezen en dan moet alles goed komen. Maar nu eerst Frozen kijken, want daar wordt ik altijd zo vrolijk van!

Film kijken in de bibliotheek :) Verplichte kost.


Toetjes in de DUC

Gaan we weer. Brandalarm..



Natuurlijke leefomgeving






No comments:

Post a Comment