9/25/2014

Week #5













Donderdag 18/9
Vandaag was weer zo'n heerlijke studiedag.. Haha. 's Ochtends weer vroeg begonnen met studeren en dan om 13.00 en om 17.30 twee colleges gevolgd. Gelukkig had ik 's avonds afgesproken om samen met Gislaine te gaan eten bij de DUC. Dat had ik nog niet eerder gedaan, vooral omdat ik geen mealswipes had en dus apart moest betalen. Normaal gesproken eet ik bij Cox Hall waar ze allerlei foodcounters hebben waar je met Dooley Dollars betaald. Ik heb dus een mealplan met Dooley Dollars en geen mealswipes. Als je dus bij de DUC wilt eten moet je met mealswipes betalen of het kost je $10,-. Op zich niet veel want het is een onbeperkt buffet als je eenmaal betaald hebt.. Daar heb ik dan ook goed gebruik van gemaakt. Had namelijk ook een doos meegenomen van Cox Hall zodat ik mijn toetjes mee naar huis kon nemen :)
Daarna zou ik eigenlijk naar een feestje gaan, maar blijkbaar wilde de mensen waarmee ik ging al eerder weg, maar ik wilde niet haasten tijdens het eten met Gislaine, dus ben uiteindelijk niet meegegaan. In plaats daarvan zijn we op zoek gegaan naar hotels en vliegtickets voor New York tijdens de Fall Break (rond 10 -14 oktober). Sowieso zit al veel vol en daarnaast is het ook onwijs duur. Ik weet dus nog niet precies of ik ga want het is mogelijk dat ik het weekend daarop naar Boston ga voor een wedstrijd (maar dat is nog niet zeker!)

Vrijdag 19/9
Vandaag maar even een beetje uitgeslapen want 's avonds was dan eindelijk Music Midtown! En ook al was dat rond 23.00 afgelopen, het openbaar vervoer/taxi's zou een drama worden. En ik kreeg gelijk.
Eigenlijk wilde ik al rond 18.00 op het festival terrein zijn, maar helaas niet gelukt. Lianne voelde zich niet lekker en dus heb ik maar even gewacht totdat zij er klaar voor was. Echter om 20.00 begon Lorde (klik hier) en die wilde ik sowieso zien! Gelukkig nog de laatste 30 minuten kunnen zien! En nu wil ik hier sowieso zien als ze een keer in Nederland komt!
Na Lorde zou John Mayer optreden, had ik natuurlijk ook onwijs veel zin in! Ik had hem wel al drie keer gezien, maar dat mocht de pret niet drukken!! Heerlijk concert :) Hebben achteraan gezeten op het gras, lekker zitten luisteren. En aan het einde zijn we wat verder naar voren gegaan en daar zijn we de anderen tegen gekomen.
Tja, en toen om 23.00 moesten we naar huis. Dat was nogal een drama. Sowieso zouden de prijzen omhoog gaan omdat alle taxi's bezet waren, maar dat het zo belachelijk veel zou zijn. Op de heenweg moesten we $14,- in totaal betalen, op de terugweg was dat $50,-. Maar goed voordat we überhaupt een taxi te pakken hadden was ook nog een opgave. Geloof dat we rond 00.30 in de taxi zaten nadat we eerst met 5 telefoons een taxi te pakken probeerden te krijgen.. Dat duurde dus meer dan een uur!

Zaterdag 20/9
Vandaag moest ik dan heel vroeg opstaan! Mijn wekker stond op 07.15 want ik ging ROEIEN!! Whaaa. Zoveel zin in. Ik kreeg vrijdagmiddag ineens een mail dat er zaterdagochtend getraind zou worden en dat liet ik mij natuurlijk geen twee keer zeggen ;) 
Uiteindelijk om 08.15 opgepikt vanaf Clairmont op weg naar Stone Mountain, een national park waar Emory Crew een boothuis heeft. Gelukkig was dit voor iedereen de eerste training dus hebben het rustig aan gedaan. Wel moest er veel besproken worden. Blijkbaar was er een onderzoek opgesteld voor de crew waardoor ze pas laat konden gaan trainen, het is mij nog steeds niet duidelijk wat er precies aan de hand is (en volgens mij voor niemand..), maar daardoor moest er wel gekeken worden wanneer welke wedstrijd gestart werd..
Goed uiteindelijk rond 12.00 weer thuis, maar niet nadat we hadden geluncht bij de DUC (dus onbeperkt en veel eten;)). Blijkbaar traditie, maar daar maak ik graag gebruik van.. Heb onwijs veel maar wel redelijk gezond gegeten. Zoveel dat ik zelfs nauwelijks avondeten nodig had.
Nadat ik weer thuis was eerst nog even een paar uurtjes geslapen want ik was kapot en wist dat het die avond ook niet vroeg zou worden want het was weer tijd voor Music Midtown!
Uiteindelijk zijn we rond 19.00 weer die kant op gegaan. Dit keer voor Lana del Rey (klik hier). Echter viel zij onwijs tegen. Had deels ook met het geluid te maken, maar had het idee dat ze ook onwijs uit de maat was. Maar goed, het concert daarna maakte veel goed! Bastille (klik hier) was echt onwijs gaaf! Lianne en ik hebben afgesproken dat als ze naar Nederland komen, we daar samen heen gaan, het was zo vet! Daarna was het tijd voor het laatste concert: Eminem. Nu weten de meeste mensen wel dat ik daar absoluut geen fan van ben, maar goed iedereen wilde er heen en dan ben ik de rotste niet. Eigenlijk had ik het plan om naar de Zac Brown Band te gaan, maar wilde er niet alleen heen want dan zouden we problemen krijgen om elkaar weer terug te vinden.. 
Daarna was het vervolgens nog weer een hele tour om thuis te komen. We wisten namelijk dat er een Emory shuttle zou gaan (die gratis was), dus die wilde we eigenlijk wel heel graag nemen. Het probleem? Deze zou gaan vanaf de hoofdingang, maar niemand wist waar die was.. Zowel wij niet als de mensen van Music Midtown.. Dus wild eigenlijk de shuttle van 23.15 nemen want wij dachten dat dat de laatste was.. Maar omdat we die niet konden vinden, hebben we die gemist.. Gelukkig bleek er in tweede instantie ook nog om 23.45 een shuttle te gaan. Was heerlijk duwen en trekken om in de bus te komen.. Haha. Uiteindelijk om 00.45 thuis want we moesten vervolgens ook nog van de main campus naar Clairmont campus..

Zondag 21/9
Vandaag weer een poging gewaagd om uit te slapen.. Helaas, ik kan hier nog geen rust vinden om uit te slapen. Ik ben sowieso rond 08.00 wakker, ik kom dan wel niet uit bed maar lig dan onrustig te draaien. Uiteindelijk volgehouden tot 09.30 en toen maar enorm gaan ontbijten (want weer honger!) en wat was gaan doen.
Na een skype-gesprek besloten dat het tijd werd om een computer aan te schaffen. Afgelopen weken heb ik zoveel problemen met mijn laptop gehad, dat ik op zoek ben gegaan naar een nieuwe computer en veel heb opgezocht. Ik ben namelijk overgestapt op een Apple Macbook Pro. Maar wilde wel eerst zeker weten dat ik mijn harde schijven kon gebruiken die voor Windows waren ingesteld. 
's Middags ben ik dus naar de Barnes & Nobles op de campus geweest en heb ik daar (net als Lianne) een computer aangeschaft. De rest van de dag ben ik dus eigenlijk bezig geweest met instellen en onderzoeken.. Haha. Moet ook gebeuren. Echter wilde ik 's avonds dan wel wat studeren, maar ik was dus echt onwijs verkouden geworden en hoofdpijn kwam op.. Ben dus maar gewoon rond 21.00 naar bed gegaan. Hopelijk zou het werken.

Maandag 22/9
Helaas. Verkoudheid was absoluut niet over. Maar goed, toch colleges en wilde ook mijn laptop helemaal klaar hebben. Had namelijk nog niet het goede internet en moest ook nog Microsoft Office hebben en 's avonds had ik weer een roeitraining op de planning staan. Uiteindelijk alles gedaan, alleen niet zo heel veel gestudeerd overdag. 
Tijdens de training bleek dat ze ineens alles wilde omgooien zodat je je nog meer bewust werd van de beweging. Juist. Ik heb dus op stuurboord geroeid. Pff, zag er wel tegenop. Haha, maar uiteindelijk ging het wel redelijk! Heb wel dus onwijs veel in mijn hendel geknepen en heb dus nu onwijs blaren.. Brings back the good memories ;). Maar goed, 's avonds wilde ik eigenlijk slapen. Maar toen ik thuis kwam en aan het eten was, kreeg ik een berichtje van Lianne of we samen zouden kunnen studeren. Heb dus maar toegezegd, en uiteindelijk nog onwijs productief geweest. Lag uiteindelijk rond 00.30 in bed.

Dinsdag 23/9
Ook vandaag nog een heerlijke verkoudheid. Had expres mijn wekker later gezet, maar niet gewerkt. Rond 09.30 uit bed gekomen, gedoucht en ontbeten en wilde toen eigenlijk een boek gaan lezen. Maar ben gewoon weer in slaap gevallen. Uiteindelijk rond 12.00 weer uit bed gekomen en heel veel cola gedronken. Heb dat maar de hele dag gedaan, lijkt het enige dat een beetje helpt.
Verder heb ik eigenlijk de hele dag gelezen.. Moet voor donderdag een boek van 250 pagina's lezen en moet zeggen dat ik aardig ver ben :) Dus dat gaat helemaal goed komen!
Op woensdag is het Wonderfull Wednesday en daar ging Emory Crew (roeien) promoten. Daarom werden er vanavond met stoepkrijt tekeningen over de hele campus gemaakt. Eigenlijk wilde ik vroeg gaan slapen, omdat ik mij niet helemaal fit voel, maar toch maar besloten om er heen te gaan! Moet zeggen dat het allerlei goede jeugdherinneringen terug bracht ;) En daarnaast heb ik mijn eerste t-shirt! Haha. Prachtig fluoriserend geel, maar maakt niet uit.. Komende woensdag zal ik die dus 'moeten' dragen, maar daar zet ik me wel overheen ;)

Woensdag 24/9
Vandaag heb ik 's ochtend het boek uitgelezen en daarna nog even geslapen. Ben de laatste paar dagen weer gesloopt. Goed 13.00 college. Tweede college viel gelukkig uit en de viewing die ik had om 17.00 ging ook niet door omdat de docent ons vroeg zelfstandig een nieuwe serie te gaan kijken. Heb ik natuurlijk geen problemen mee! Alleen even goed uitzoeken hoe dat hier legaal kan.. Haha. Uiteindelijk een Hulu-account aangeschaft. Nu eens kijken of dat wat is. De vuurproef? Nashville is vanavond op tv en ik moet dat zien!! Dus morgenochtend Hulu checken;)
Om 20.00 had ik weer een training op het programma staan. Een heerlijke ergometer training. I LOVE IT! not. Goed in totaal 76 minuten achter elkaar op de ergometer gezeten. Een record. Daarna retesnel naar huis gegaan, wat gegeten en mijn bed ingedoken want de volgende dag zou er om 07.00 een training op het programma staan.

Dinner @ DUC 
Slechte foto, maar Lorde was geweldig!
Let's do this!
Nieuwe poging voor een betere selfie de volgende dag ;)
We are now proud owners :)
Jaaaa!
Liftselfie :)
It's up and running!
Zie je dat rode stipje op het podium? Dat is Lorde!
Betere foto..
John Mayer moet ergens op de foto staan..
Naar huis.. Drama.
Lana del Rey
BASTILLE!!!!

No comments:

Post a Comment