9/18/2014

Week #4




Donderdag 11/9
Vandaag was eigenlijk geen bijzondere dag. Ik had twee colleges, ben naar de boekenwinkel geweest omdat ik wat studiespullen nodig had en realiseerde me toen dat ik toch wel een beetje achterliep.. Niet zozeer dat ik iets niet begrijp en er daardoor lang mee bezig ben, maar meer omdat ze hier teksten op een andere manier lezen en die methode kost mij (nu nog) veel tijd.. Maar goed, uiteindelijk bleek dat ik toch wel erg ver achterliep, toch maar besloten om deze week veel te studeren.

Vrijdag 12/9
Dus maar direct daad bij woord gevoegd de volgende dag. Was rond 10.00 in de bibliotheek en ben rond 19.00 weer weggegaan. Heerlijke lange studiedag dus;)
's Avonds samen met Lianne gegeten en vervolgens besloten om naar een huisfeestje te gaan. Was voor mij de eerste keer, uiteindelijk lag ik dan ook pas om 04.30 in bed maar heb een leuke avond gehad!

Zaterdag 13/9
Tja, zaterdag voelde ik dat feestje dan ook goed hangen.. Had daardoor ook helemaal geen zin om achter mijn laptop aan te gaan. Ik had eigenlijk al besloten om een nieuwe te kopen, maar besloot toch maar naar de Microsoft winkel te gaan en een soort van 'second opinion' te vragen. Daar zeiden ze direct dat dit probleem heel makkelijk op te lossen was, alleen dat ik dan wel alles kwijt was en dat het veel tijd zou kosten. Eerlijk gezegd niet heel blij mee want ik wilde heel graag slapen. Maar goed, toch maar besloten om het te doen omdat ik er niet veel voor voelde een nieuwe computer te kopen terwijl deze oplossing geen geld kostte..
Goed drie uur in de Microsoft winkel gezeten. Dus ben tegenwoordig helemaal op de hoogte van de producten die zij verkopen ;) Daarna zo'n honger dat ik een sandwich bij de Subway heb gehaald en die in één keer, helemaal heb opgegeten..
Daarna was ik zo klaar met winkelen dat ik besloten heb naar huis te gaan en lekker mijn bed in te kruipen.. Helaas, toen ik thuis kwam bleek mijn beddengoed niet droog te zijn.. Kak. Goed, spul in de droger gegooid en op de bank geslapen tot het klaar was en daarna heerlijk mijn bed gedoken!

Zondag 14/9
Ook vandaag stond weer in teken van studeren! Yeeey. Maar goed rond 11.00 in de bibliotheek aangekomen, want ondanks dat mijn laptop het weer deed ik had nog geen internet of Microsoft Office - dat kon ik maandag pas regelen. 
Goed, bleek dat er nog een aantal uitwisselingsstudenten in de bibliotheek zaten, dus samen besloten om te gaan lunchen bij Highland Bakery. Vervolgens nog een paar uurtjes een poging gewaagd om te studeren, maar blijkt een hele uitdaging te zijn om boven een historisch artikel wakker te blijven..
Rond 19.00 besloten Ryo en ik boodschappen te gaan doen en mede daardoor haalde hij mij ook over om bij het Japans te komen eten. Zo gezegd, zo gedaan. Moet zeggen dat ik erg lekker heb gegeten!
's avonds nog een uurtje gestudeerd en toen naar bed gegaan.

Maandag 15/9
Maandagochtend was het dan eindelijk tijd om mijn laptop weer helemaal klaar te stomen voor gebruik. Duurde alleen langer dan verwacht, maar goed uiteindelijk werkte hij weer.. Moet zeggen dat ik 's middags weer problemen had en ik dus weer een uur bij de Technology Support zat. Ik gooi dat ding serieus nog een keer het raam uit!
Verder dan eindelijk mijn artikel gelezen en gelukkig ook in één keer een essay eruit gerold. Moet deze uiteraard nog wel even een paar keer doorlezen, maar komt nu wel goed. Ik snapte gisteravond ook niet zo goed waarom ik nu zo streste om mijn essay..
Overdag dus wel college gevolgd.. Ja daar had ik gelukkig nog tijd voor. Tijdens mijn eerste college (een filmvak) zou een regisseur van Dexter, Homeland, Six feet Under en Kill the Messenger langskomen. Supervet. Hij noemde Claire Danes gewoon Claire, alsof hij haar elke dag zag. Wat hij waarschijnlijk ook deed aangezien hij de eerste twee jaar van de serie de regisseur was..

Dinsdag 16/9
Vanochtend wilde ik eigenlijk thuis wat studeren, maar viel weer in slaap tijdens het lezen dat ik weer besloot om naar de bibliotheek te gaan. Om 13.00 een college gevolgd, en daarna een poging gewaagd om Obama te zien die de Emory Healthcare komt bezoeken vanwege het genezen van twee Ebola-patiënten. Helaas niet heb ik hem niet gezien.. Zoef, zoef en toen was de auto weg! Haha.
Na mijn college ben ik naar mijn appartement gegaan en heb ik onwijs lekker gegeten ;) En ondertussen zitten studeren. Ik had alleen mijn zoveelste probleem met mijn laptop, dit keer een update die niet mijn laptop niet kon downloaden. Vervolgens heb ik hem 15 uur niet kunnen gebruiken, dus ik moest gebruik maken van de computers in de bibliotheek. Op zich geen probleem, alleen wel als alle computers bezet zijn, op één na en die pakt nu juist mijn wachtwoord niet.. Goed ander plan bedacht, naar iemand toe en vragen of ik even mijn essay mag overschrijven. Zo gezegd, zo gedaan. Ik klaar met schrijven, wordt er vervolgens gezegd dat ik de laptop anders ook wel even kan lenen.. Fijn. Haha. Goed uiteindelijk rond 23.00 mijn bed ingedoken.

Woensdag 17/9
Vandaag was eindelijk de eerste dag dat ik vroeg wakker werd en ook daadwerkelijk mijn bed uit kon komen - 08.30 zat ik aan de studie. Het gaat nog écht goed komen met mij.. 's Middags twee colleges gevolgd waarbij ik er bij 1 in slaap gevallen ben. Dat zijn dus zulke saaie colleges.. Om 17.00 had ik nog een film-viewing, eigenlijk niet zoveel zin in, maar toen ik daar eenmaal zat was het stiekem toch best een leuke film ('Horse Feathers' van de Marx Brothers).
Ik wilde eigenlijk pizza eten, kijk ik namelijk echt enorm naar uit aangezien ik de Dr. Oetker-pizza's hier in de supermarkt heb gevonden, maar toen ik klaar was met de viewing had ik zo'n honger dat ik toch maar wat te eten op de campus heb gehaald. Was niet onwijs lekker, maar prima voor een keertje.
Eigenlijk had ik er geen tijd voor, maar vanavond stond er dan eindelijk niks op het programma, dus heb heerlijk nog een film gekeken en ben daarna mijn bed ingedoken!

Hahahahaha

Whaaa, het brandalarm ging af. In Nederland zou iedereen blijven zitten, maar hier niet hoor! Iedereen naar buiten, brandweer erbij - het bleek overigens vals alarm..

Microsoft-store. Hier heb ik dus 3 (!) uur doorgebracht... Moet zeggen dat ik mij wel redelijk vermaakt heb..

En toch twijfel ik..

First essay is due!

Nu al mijn favoriete plek hier op de campus! Zulk lekker brood!

Oepsss.

Japans eten..

Michael Costa (zwarte overhemd)!

Grrrrrr. 15 uur!

Ze hebben het heel zwaar met het spellen en uitspreken van mijn naam.. Haha.


Homemade salad.

No comments:

Post a Comment