9/11/2014

Week #3




Donderdag 4/9
Vandaag eigenlijk niet zo'n bijzonde4e dag. Colleges gevolgd, gestudeerd in de bibliotheek en 's avonds dan eindelijk mijn eerste zelf gebakken aardappeltjes gegeten! Wat heb ik dat toch gemist, gewoon een normale maaltijd!
Daarnaast ben ik 's middags voor de lunch naar Highland Bakery gegaan omdat ik daar alleen maar goede dingen over hoor en dat moest ik natuurlijk zelf ook even uitproberen! Ze hebben niet gelogen. Heerlijke sandwich met gegrilde groenten en een salade gehad. En ook toen weer merkte ik dat ik (goed en vers) brood echt onwijs mis! Denk dat ik hier maar een wekelijks ritueel van ga maken!

Vrijdag 5/9
Vandaag was dan mijn eerste vrije dag van het weekend. Echter had ik besloten om mij voor te bereiden op de lessen van volgende week zodat ik het weekend 'vrij' kon nemen. 
's Ochtends om 10.00 had ik afgesproken met mijn ex-roommate Tosin. Ze mailde mij een paar weken geleden dat ze mijn nieuwe roommate zou worden en we hebben een paar keer heen en weer gemaild, maar toen bleek ze toch naar een andere kamer overgeplaatst te zijn. Toch hebben we afgesproken dat we met elkaar zouden afspreken als de studiejaar eenmaal begonnen was. Zo gezegd, zo gedaan. We zouden gaan ontbijten bij Higland Bakery. Ik ben voor een origineel (vegetarisch) Amerikaans ontbijt gegaan met roerei, toast, soya-burger en aardappeltjes. Moet zeggen dat ik alleen de roerei en de toast lekker vond. De burger wel gegeten en de aardappeltjes laten staan. Niet alleen omdat ik het niet zo lekker vond maar ook omdat het echt een enorme maaltijd was.
's Avonds was eigenlijk het plan om uit eten te gaan, maar omdat er maar weinig mensen konden besloten om dat naar zaterdag te verschuiven. We hebben uiteindelijk met een groepje van 5 een zelfgemaakte pastasalade gegeten. Nadat Lianne en ik een uur over het boodschappen hadden gedaan (welk merk bier moeten we in godsnaam kiezen?) hebben we gekookt en gegeten. Vervolgens waren we uitgenodigd bij een feestje buiten de campus (vandaar ook het bier). We zaten uiteindelijk met 7 personen in een vijfpersoons-auto, maar het paste. Eenmaal op het feestje werd er een kampvuur gemaakt waarbij er gewoon met elkaar gepraat onder het genot van een biertje. Rond 00.30 wilde de eerste mensen weer naar huis en ik besloot mee te gaan. Ben nog steeds zo moe van alle nieuwe indrukken hier.. lag uiteindelijk rond 01.30 in bed.

Zaterdag 6/9
Ik werd rond 09.00 wakker en heb een heerlijk uitgebreid ontbijt voor mezelf gemaakt (roerei met champignons en bagel met roomkaas) en smaakte heerlijk! Vervolgens wilde we rond 11.00 naar Lennox Mall gaan om te winkelen alleen bleek de shuttle pas vanaf 14.00 te gaan. Dus maar direct was in de machine gegooid en boodschappen gedaan. Moet eerlijk zeggen dat ik mijn fiets echt mis hier. Niet zozeer het fietsen (levensgevaarlijk buiten de campus!) maar meer het feit dat je constant afhankelijk bent van de shuttles. Doordeweeks kan je bijvoorbeeld oon pas vanaf 19.00 boodschappen doen terwijl ik dat liever 's ochtends doe zodat ik 's avonds kan koken en relaxen. Maar goed, ik moet er maar aan wennen..
's Middags zou er voor het eerst een shuttle naar Lenox Mall gaan. Een groot winkelcentrum waar je wekelijks, op zaterdag, met de shuttle naartoe kunt om te winkelen. Zo gezegd, zo gedaan.  Uiteindelijk niet heel veel winkels in geweest maar mijn slag geslagen bij Sephora (make up). Oeps. Iets te veel geld uitgegeven maar wel aan producten/merken die je in Nederland niet kunt krijgen.
Diezelfde avond hadden we ook afgesproken om uit eten te gaan. Stiekem hoopte ik op lekker tafelen maar we zijn bij een self-service pizzeria terecht gekomen in Emory Village (net buiten de campus vlakbij de hoofdpoort van Emory). Was wel echt heel gezellig! 
Eigenlijk was (en ben) ik echt gesloopt, maar toch maar besloten om naar een feestje op de campus te gaan. Was niet heel bijzonder, iedereen was vooral bezig om dronken te worden. Dus rond 01.00 besloten om naar huis te gaan en mijn bed in te duiken.

Zondag 7/9
Vandaag stond er eigenlijk niks op de planning, vooral omdat ik nog een boek voor een van mijn vakken voor dinsdag moest lezen. Wilde eigenlijk uitslapen maar werd uit mezelf om 08.30 wakker, maar nog lang niet klaar met slapen.
Ben vervolgens op de bank mijn boek gaan lezen, maar viel rond 12.00 weer in slaap en om 15.30 weer wakker geworden. Toen nog maar wat gelezen en weer eens boodschappen gedaan. Maar nu wel tactisch zodat ik niet elke dag boodschappen hoef te doen.. Ik had eigenlijk echt geen zin om te koken dus besloten om maar een snelle pasta te maken en heerlijk series te gaan kijken.

Maandag 8/9
Vandaag moest ik dan als allereerste achter mijn laptop aan.. Sinds een aantal dagen werkt de wifi-verbinding niet meer en heeft 'ie daarnaast nog wel meer rare fratsen. Het zag er helaas niet heel goed uit. Waar het uiteindelijk op neer komt is dat ik een nieuwe laptop moet kopen omdat mijn wireless kaart kapot is. Hierdoor kan ik geen gebruik maken van draadloze internetverbindingen en dat maakt de zaken heel moeilijk. Ik ga dit weekend dus maar even achter een laptop aan.. Nouja, even. Dat wordt een hele (dure) missie, maar het is niet anders. Ik kan uiteraard hier gewoon gebruik maken van computers maar het is, zeker als ik studeer of iets op wil zoeken op internet in mijn appartement, niet handig. 
Verder heb ik vandaag colleges gevolgd. Niet heel bijzonder maar ik ben echt gesloopt en viel dus bijna in slaap. Vind ik sowieso wel heel lastig want daardoor voel ik me heel beperkt (niet per se dat ik dat ben, maar zo voel ik me). Goed deze week dus nog maar even vroeg naar bed en hopelijk wordt het vanaf volgende week beter.
Omdat ik dus echt geen laptop heb, heb ik maar besloten om te gaan studeren in het gebouw naast mijn appartement. Heb morgen namelijk mijn eerste toets, het is dan wel een korte/relatief makkelijke toets, ik wil toch graag voorbereid zijn.

Dinsdag 9/9
Vandaag dan mijn eerste 'simpele' toets. 's Ochtends nog even de samenvattingen doorgelezen, maar had niet echt het gevoel dat ik het goed kende. Gelukkig bleek het tijdens de toets heel erg mee te vallen en ik had geloof ik maar 1 vraag fout, maar ook niet helemaal. Dus we gaan zien wat het resultaat gaat worden!
's Avonds wilde ik eigenlijk boodschappen doen maar dat lukte niet.. Samen met Lianne en Ryo besloten we samen te gaan eten. Fijne afleiding en Ryo blijft hilarisch. Hij is dus als de dood voor mieren zo erg dat toen hij een mier bij zijn tas zag, wij die mochtten weg gooien. Tja.

Woensdag 10/9
Vandaag dan heel vroeg opgestaan omdat ik echt moest studeren.. Heb daar wat moeite mee omdat ik nog niet echt de rust kan vinden om eustig een artikel te gaan zitten lezen. Maar vanochtend kon het niet anders ;)
Vervolgens tijdens mijn eerste college erachter gekomen dat ik 's avonds ook nog een verplichte viewing had. Daar gingen mijn plannen om boodschappen te doen.
Odat ik dus geen boodschappen kon doen, besloten om op de campus iets te gaan eten. Onderweg kwam ik een jongen tegen die ik had ontmoet in de boekenwinkel. Hebben uiteindelijk samen gegeten. 
's Avonds naar de viewing geweest en was eigenlijk best wel leuk. Waren stomme films (als in geen geluid..) en dat werd dan live begeleid door een piano. Bij de eerste film waren er nog heel veel studenten,  bij de tweede film waren die er vandoor gegaan. Gelukkig daardoor punten gescoord bij de docent. Maar toen  hij er halverwege de tweede film vandoor ging, besloot ik 15 minuten later er ook maar vandoor te gaan.. Ik had onwijs honger omdat ik al om 18.00 had gegeten.
Dus snel naar huis gegaan om wat te eten en daarna was ik uitgenodigd om wat te komen drinken. Lag uiteindelijk rond 01.30 in bed.

Lunch @ Highland Bakery


Angstaanjagende voorspellingen, maar zo'n prachtig gezicht

Breakfast @ Highland Bakery

Mijn eerste pakketje vanuit Nederland is binnen!

Vrijdagavond-kampvuur


Wachten op de shuttle..
Lennox Mall
Uiteten bij Romeo's Pizza (Emory Village)

Dan eindelijk ook mijn foto's opgehangen!



No comments:

Post a Comment