9/04/2014

Roadtrippin' to Orlando!


Wees gewaarschuwd: heel veel foto's!! ;)

Afgelopen weekend was het dan tijd voor mijn eerste roadtrip! Ik was donderdagavond uitgenodigd om ook mee te komen, en twijfelde eerst maar vroeg mij vervolgens af waarom ik mij deze kans zou laten afnemen.. Pas zaterdagavond werd bekend wanneer we precies zouden vertrekken. Het plan was eigenlijk om in de nacht van zaterdag op zondag te vertrekken maar dat werd uiteindelijk pas zondag om 12.00 's middags. Aan de ene kant zonde van de tijd (we hadden dinsdagochtend weer les en het was 7 uur rijden - maandag is Labor Day), maar aan de andere kant kon ik zo zondagochtend nog rustig opstaan, spullen pakken en uitgerust die kant op gaan! 



Heenreis (zondag 31/8)
Al vrij snel merkte we (Lianne en ik) dat de bestuurder van de auto vooral niet met autorijden bezig was, maar wel met roddelen, telefoneren/berichtjes sturen, eten, drinken etc. Dus die heenreis was niet heel erg comfortabel.. Daarnaast zit er op het stuur ook geen stuurbekrachtiging waardoor het af en toe er schommelde (al helemaal omdat ze niet echt gefocust op het autorijden was..). Maar uiteindelijk hebben we Orlando gehaald! 
Zijn onderweg nog bij een perziken-boerderij (noem je dat zo??) gestopt. Georgia staat namelijk bekend om zijn perziken dus dat moest even geproefd worden. Uiteindelijk een perzik en perziken-ijs gegeten! Moet zeggen dat het veel ijs was, maar gedeeld met Lianne, maar dat het echt superlekker was!
We hebben rond 18.00 besloten om onderweg wat te gaan eten: sushi in Gainesville. Daar zit namelijk vlakbij de snelweg (maar goed, waar niet in Amerika?) zo'n strook met allerlei restaurants. Echt zoveel restaurants, is te bizar voor woorden! Maar uiteindelijk heel lekker sushi gegeten; alles vers gemaakt. Het enige nadeel was wel dat we heel vroeg aten en ik wist dat ik rond 11.00 alweer honger zou hebben. 
Uiteindelijk kwamen we rond 21.30 aan in het hotel. Het stelde niet veel voor, maar dat was ook niet de bedoeling. We zouden er alleen slapen dus het moest goedkoop zijn. Geloof dat de hotelkamer $30 was en dat kon je dan delen door 5 personen. Dus helemaal prima ;)
Ready to go!

Peach Farm Georgia

Toerist uithangen..

Uitgaan in Orlando (zondagnacht)
Vervolgens was dus het plan om uit te gaan. Ik was nog nooit uit geweest hier dus was wel nieuwsgierig naar hoe dat hier ging. Uiteindelijk komt het hierop neer: zoveel mogelijk zuipen in een zo'n kort mogelijke periode want anders is er niks aan! Nu was ik van plan niet zoveel te drinken, ik vond er dan ook niet zoveel aan, maar heb vooral veel gelachen om het groepje waar ik mee was.. Die waren namelijk wel erg dronken en ondernamen allemaal rare acties..
Wat wel lastig was is dat alles zover uit elkaar lag, we zijn uiteindelijk maar een uurtje ergens geweest terwijl we al 1,5 uur in de auto zaten om van het hotel naar de Ice Bar (dicht) te gaan en vervolgens weer naar een soort pub. 
Ik denk dat we uiteindelijk rond 03.30/04.00 in bed lagen nadat we natuurlijk eerst de vending machines hadden geplunderd..
Het hotel
Wijn drinken op onze hotelkamer..
Protesteren bij Sea World (maandag 1/9)
Toen ik de volgende ochtend rond 08.00 wakker werd was het laatste waar ik zin in had protesteren bij Sea World. Daarnaast wist ik ook niet precies wat ik moest verwachten, er zouden namelijk ook cameraploegen zijn en voelde er weinig voor om op beeld te komen. Eerst moest er echter een ander probleem opgelost worden: eten en drinken. Uiteindelijk hebben we bij een benzinestation een onwijs slecht ontbijt gehad, maar het was ten minste iets.
Vervolgens zijn we naar Sea World gereden (niet naar binnen, maar erbuiten - we wilden ze natuurlijk niet steunen) en naar de ingang gelopen. Moet eerlijk bekennen dat toen ik aan kwam het echt tegenviel. Vooral omdat mensen zeiden dat er cameraploegen zouden zijn had ik het veel groter verwacht maar er waren ongeveer 50 mensen.
Maar goed ik voelde er nog steeds niet veel voor en samen met Julia en Lianne hebben we een stukje gras in de schaduw gezocht en zijn we er buiten gebleven. De andere twee meisjes, Christina en Nicole, zijn wel wat mensen gaan opzoeken. Maar ook zij waren er na een uurtje (gelukkig!) wel klaar mee.
Nu was het namelijk tijd voor DISNEY WORLD!!!


Nicole met haar bord en Lianne maakt een foto

Wij vermaken ons wel tijdens het protesteren: selfies maken..

Disney World (maandag)
Uiteindelijk zijn we met z'n vieren richting Disney World gereden. We wilden eigenlijk naar het Magic Kingdom park gaan, omdat dat het meest klassieke is en Lianne en ik zijn beide nog nooit in Disney geweest. Dit park bleek echter al om 19.00 dicht te gaan en we wilden het vuurwerk zien dus besloten we om naar Hollywood Studios te gaan. Moet zeggen dat ik dat ook echt heel erg leuk vond. Heb een heerlijke dag gehad, met vies eten en 's avonds hebben we vanaf een van de Disney-hotels het vuurwerk bekeken. 
Wil er niet teveel over zeggen want denk dat iedereen wel weet hoe het er daar aan toe gaat. Heb wel echt een hele leuke dag gehad, eentje om niet snel te vergeten!


Samen met Olaf op de foto!







Niet te vreten...

Okay, wat gaan we nu weer doen? Waar hebben we ons voor opgegeven??


Hahaha. WTF zijn we hier aan het doen? We stonden echt onwijs voor lul tijdens de stuntshow, maar was wel heerlijk verfrissend (vandaar ook de regenkleding).

Miley Cyrus the Movie-huisje




Als ik later rijk ben wil ik dit vliegtuig :)


Mary Poppins



Miss Piggy Statue of Liberty

Stuntshow

Met een rolstoel. Julia (gestreepte t-shirt) heeft een operatie aan haar been ondergaan en kan niet al te lang lopen. Van die rolstoel maken wij natuurlijk ook af en toe gebruik (en misbruik..) 

Lianne, ik, Julia en Nicole (rolstoel)


Overal palmbomen!


Hier werd ik zo gelukkig van! 





In dit hotel bekeken we het vuurwerk en hebben we wat gegeten. Best flatbreads ever!



Serieus het mooiste vuurwerk dat ik ooit gezien heb!

Terugreis (maandagnacht)
Al vrij snel werd duidelijk dat iedereen heel moe was en dat het een lange terugreis werd. Daarom boden Lianne en ik ook beide aan om, als het nodig, was terug te rijden. Deden we ook meer omdat we dan rustiger konden slapen ;)
De terugreis verliep in principe rustig, behalve dat het gewoon lang rijden was. Uiteindelijk heb ik geloof ik 2 uurtjes geslapen en 2,5 uur gereden. 
Eenmaal thuis aangekomen heel snel mijn spullen opgeborgen en mijn bed ingedoken. Gelukkig had ik pas 's middags college.

Zoals je ziet dus een hele snelle roadtrip gedaan. Had graag wat meer tijd genomen om ook zelf in Orlando rond te lopen. Heb nu namelijk veel in de auto gezeten. En moet zeggen dat Disney veel goed heeft gemaakt!!

No comments:

Post a Comment