9/03/2014

Week #2



Zoals al in de titel vermeld staat, had ik deze week voor het eerst college. Daarnaast was het op 1 september tijd voor de eerste 'feestdag': Labor Day.



Donderdag 28/8
Vandaag was het dan tijd voor mijn tweede lesdag. Maar ik begin pas om 13.00 dus begin met opruimen en wat studie-gerelateerde dingen te ordenen. Daarna dus om 13.00 mijn eerste les (European Era of Total War, 1900-1945). Om 17.30 heb ik mijn tweede les van de dag; over de Franse Revolutie. Ik moet zeggen dat dit twee vakken zijn die ik echt heel leuk vind! Vooral omdat ze vanuit een Amerikaanse perspectief worden gegeven, uiteraard ben ik al bekend met de stof maar heb deze vakken expres gekozen vanwege het perspectief (en daarnaast kun je er nooit genoeg over weten!). Vooral de docente van het vak over de Franse Revolutie is echt fantastisch! Ze kijkt ook heel veel tv-shows (she loves Shonda Rhimes - Grey's Anatomy, Scandal en How to get Away with Murder). Nu al mijn favoriet!
Tussendoor was er nog een soort ice cream social om de mensen van het buitenland office te leren kennen, niet erg bijzonder maar wel gezellig om iedereen weer te zien!
Na de les snel iets gegeten in mijn appartement en toen door naar Songfest (hier laten alle eerstejaars-huizen een soort van groepsdans zien en dan wordt er een winnaar gekozen), niet heel bijzonder maar wel leuk om te zien. Vervolgens zijn we naar iemand toegegaan en hebben daar wat gedronken ;). De rest is vervolgens nog uitgegaan, ik niet want had de volgende dag les om 10.00 en had er nog niet voor geleerd. Dus wilde dat vrijdagochtend doen. Uiteindelijk rond 01.00 gaan slapen.

Vrijdag 29/8
Toen ik wakker werd was ik nog lang niet klaar met slapen! Maar goed, op naar college (European Intellectual History). Ondanks dat ik mij redelijk had voorbereid snapte ik er helemaal niks van! Uiteindelijk heb ik het vak ook laten vallen, het moet wel een beetje leuk blijven natuurlijk;) Ga nu een filmvak volgens, dus dat gaat helemaal goed komen!
Na de les ben ik gaan studeren in de bibliotheek want daar heb ik dit weekend geen tijd voor. Ik ga namelijk naar FLORIDA!!!! Samen met Lianne en Julia (wonen bij mij op de verdieping). We gaan naar Sea World om te protesteren (weet niet zo goed wat ik daarvan moet verwachten, maar ik zie wel) en naar Disney Land! Dus gaat sowieso leuk worden. Ben van plan om daar sowieso een uitgebreide post over te schrijven
De rest van de dag was nog meer studeren, dingen kopiëren/printen, boodschappen doen, opruimen en op tijd naar bed. We vertrekken namelijk zaterdagnacht om 02.00 dus wil vanavond nog even lekker slapen;)
Helaas lukte dit toch niet.. Er zijn hier veel Aziaten, ook in de uitwisselingsgroep, en zij wilden gaan koken en hadden mij uitgenodigd dus heb voor het eerst in mijn leven 'vers' chinees gegeten en dat was zoo lekker! Daarna nog wat gaan drinken met een groepje en lag uiteindelijk rond 01.00 in bed.

Zaterdag 30/8
Vandaag rustig opgestaan. Had om 11.00 afgesproken om met een van de weekend-shuttles naar Toco Hill (winkelcentrum) te gaan om daar op zoek te gaan naar een simkaart. Helaas ging alles niet volgens plan.. Was wat vergeten in mijn appartement dus eerste bus gemist, toen we voor de tweede stonden te wachten kwam ik erachter dat ik mijn sleutels was vergeten!! Dus.. Gelukkig is het probleem relatief makkelijk op te lossen zolang je maar betaald. Zit helaas niks anders op, dus maar gewoon betaald.
Hierdoor was ik echter wel Gislaine uit het oog verloren. Maar goed, op zoek naar een simkaart. Winkel gevonden, abonnement geregeld met data. Deed vervolgens mijn internet het niet omdat ik een 'internationale' telefoon heb en geen Amerikaanse.. Zucht. Uiteindelijk drie uur in de winkel geweest, maar hij doet het!
Daarna met Lianne eten besteld. Erg ongezond maar vanavond staat er een maaltijdsalade op het menu dus dat komt helemaal goed! We hebben tijdens het eten besloten om naar Atlantic Station te gaan, een winkelcentrum. Dus toen we weg wilden gaan begon het toch enorm hard te regenen! Dus daar maar op gewacht..
Samen met Lianne heerlijk gewinkeld en heel smerig eten gehad maar was een leuke avond! Uiteindelijk rond 22.30 thuis en toen toch maar besloten om nog een wasje te doen. Gelukig wilde Lianne haar huisgeboot ook wassen dus heeft ze laten zien hoe het werkt. Heel fijn!

Zondag 31/8
Vanochtend dan mijn spullen gepakt om te vertrekken naar Orlando!! We zouden rond 12.00 die kant op gaan. Uiteindelijk waren we rond 21.30 in het hotel, we hebben ons toen klaar gemaakt om uit te gaan. Rond 04.00 zijn we gaan slapen, veel te laat want de volgende dag zou de wekker om 07.30 gaan om te protesteren. Maar heb wel een leuke avond gehad waarin ik veel om mijn reisgenoten gelachen heb ;)

Maandag 1/9
Vandaag was het dan tijd om te protesteren. Ik had iets veel groters verwacht, maar uiteindelijk stelde het niet veel voor. We vertrokken dan ook richting Disney World rond 10.30 waar we ook de rest van de dag en avond gespendeerd hebben. Rond 22.00 zijn we de auto weer in gestapt om weer terug te gaan naar Emory waar we uiteindelijk rond 05.00 aankwamen. Snel mijn bed ingedoken om nog zoveel mogelijk te kunnen slapen voor de volgende dag.

Dinsdag 2/9
Rond 11.00 wakker geworden en klaar gemaakt voor college om 13.00 en om 17.30. Tussen de lessen door met het thuisfront gebeld, wat gestudeerd en de blog van Orlando geschreven (komt donderdag/vrijdag online!). 's Avonds heb ik wat gewassen en gegeten en ben ik vroeg naar bed gegaan omdat ik gesloopt ben van afgelopen weekend..

Woensdag 3/9
Ik begin steeds meer mijn eigen plek te vinden en omdat ik ook nog moet studeren denk ik dat ik door de weeks minder zal beleven dan de afgelopen weken.. Denk dat mijn blog daarom ook wat minder spannend zal worden, als het om doordeweekse dagen gaat natuurlijk ;)
Vandaag heb ik dan 's ochtends gestudeerd en voorbereid voor de lessen. Moet zeggen dat ik tot nog toe geen problemen met het niveau heb gehad, ik lees artikelen misschien zelfs wel makkelijker dan wanneer ik ze thuis moet lezen. Moet zeggen dat ik ook niet het idee heb dat ik écht wetenschappelijke artikelen aan het lezen ben, meer artikelen uit tijdschriften.
Daarna heb ik 's middags colleges gevolgd en 's avonds had ik een viewing. Ik was braaf om 17.00 aanwezig voor de viewing, was de docent er na een half uur nog niet. Hebben dus maar een namenlijst achter gelaten en ben maar wat gaan studeren. Wilde eigenlijk boodschappen doen maar het regent hier zo keihard (en onwijs harde bliksem) dat ik dat maar wat later op de avond ga doen.

Denk dus dat ik nu wat minder wekelijkse blogs zal plaatsen vanwege de afnemende spanning.. Uiteraard zal ik wel van de roadtrips/uitstapjes/etc. updates plaatsen. Vrijdag komt dan ook mijn verslag van Orlando, Florida online! Maar laat gerust weten als je wilt weten wat ik aan het doen ben gedurende de week :)

Bioscoop bij Atlantic Station
Chinese foodparty!
Cox Hall - Hier heb ik de eerste paar dagen gegeten
Heerlijk slecht voedsel eten..
Nog een mascotte van Emory: Dooley. Geen idee hoe of wat.. Haha.
De Emory boekenwinkel
Klaslokaal
Lunch @ Cox Hall
Buiten lunchen met Ryo, Lianne en Jordan
Help! Imacs.. Hoe moet ik printen??
Onderweg naar de les
Helaas regent het ook hier..
De skyline van Atlanta
Bij daglicht..
Songfest - Alle eerstejaars huizen strijden om de eerste prijs van een danswedstrijd
The Quad
Een van de bibliotheken
Dit moet ook gebeuren ;)

No comments:

Post a Comment