8/28/2014

Week #1



De eerste week zit er bijna op en ik ben zo goed als ingetrokken in mijn apartement! Ik heb nog steeds geen roommate, maar ik moet zeggen dat ik daar misschien (in tweede instantie) toch wel heel blij mee ben. Ik kan gewoon mijn eigen gang gaan en kan me af en toe heerlijk terug trekken :)


Donderdag 21/8
Na een negen uur durende vlucht dan aangekomen op Atlanta! Redelijk makkelijk de shuttle naar de campus gevonden gelukkig! Vervolgens gaan eten en mijn 'groep' leren kennen - allemaal uitwisselingsstudenten uit Zuid-Korea, China, Japan, Brazilië en Nederland (!). Samen gegeten en toen richting het appartement gegaan dat net iets buiten de campus ligt. Geen probleem, want er gaat elke 3 minuten een shuttle naar de main campus
Was uiteindelijk rond 8 uur in mijn appartement en toe aan slaap. Daarnaast had ik onwijs honger omdat ik nauwelijks iets gegeten had vanwege de opwinding en omdat er niks vegetarisch was.. Helaas was er dus niks in mijn appartement aanwezig (geen eten of drinken, geen toiletpapier, etc.). Heb mijn spullen maar opgeruimd, een boodschappenlijstje gemaakt en ben gaan slapen. Voelde erg raar om echt helemaal alleen te zijn, heb dus maar met zachte muziek aangeslapen..

Vrijdag 22/8
Vanacht drie uur geslapen vanwege de jetlag en omdat ik dus nog geen eten oid. heb, besloot ik te gaan ontbijten op de main campus. Dus gedoucht en de shuttle genomen en daar weer de exchange groep opgezocht. Vervolgens met een aantal mensen met een shuttle naar Target gegaan om de nodige dingen in te slaan. Enige nadeel was dat we alles zelf moesten tillen en ik heel veel spullen nodig had (heb). Dus dat zorgde ervoor dat ik wat stress had, daarnaast wist ik ook echt niet zo goed waar ik moest beginnen bij Target, alles is hier zo groot! 
Vervolgens wat geluncht op de main campus, daarna moesten we ons melden bij the International Office zodat ik mijn Emory kaart kon ophalen zodat ik gebruik kan maken van mijn maaltijden op de campus enzo :). Daarna terug gegaan naar mijn appartement om mijn spullen op te ruimen. Vervolgens dus weer terug naar de main campus om te eten en daarna weer terug naar Clairmont campus, waar ik verblijf, en waar een pool party was. Stelde helaas niet veel voor dus was rond 22.00 weer terug in het appartement.

Zaterdag 23/8
Vandaag zou dan ook de oriëntatie beginnen voor de andere studenten (daarvoor was voor internationale studenten) en naar een soort informatiemarkt geweest en daar op z'n Nederlands alles meegenomen wat ik maar mee kon nemen. Ze hadden zoveel dingen daar met Emory erop. Haaha, was fantastisch. Heb bekers, pennen, pannenlappen, snoep, sleutelhangers, etc. meegenomen en heel veel dingen nagevraagd (duuuh!). 
Vervolgens samen met een Nederlands weer terug naar ons appartement om alles op te ruimen ;). 
In het weekend gaan er shuttles naar grote winkelcentra, dus besloot om daar nog maar eens boodschappen te gaan doen. We zijn serieus drie uur lang boodschappen wezen doen, er waren ook mensen die vroegen waarom we zo lang bezig waren. We zijn namelijk elk gangpad drie keer af geweest vanwege de grote keuze die ze hadden! 
's Avonds was er iemand jarig dus hebben we (illegaal) alcohol gedronken en pizza besteld en haar verjaardag gevierd met iedereen.

Zondag 24/8
Vandaag dan de eerste maaltijd van mijn kaart gehaald (was wel lastig om iets relatiefs gezonds te vinden.. Maar uiteindelijk gelukt). We hebben het buiten opgegeten omdat vandaag de verhuisdag voor de Amerikaanse studenten was; en ja, het is net zoals in de film! Vervolgens weer naar dezelfde supermarkt geweest (ze herkenden me..) samen met een Braziliaans meisje en vervolgens ook nog wat andere winkels bezocht.
's Avonds dan nog een keer eten besteld, wat een heel avontuur bleek! Je kan hier heel gemakkelijk online eten bestellen alleen daar heb je dus een Amerikaans telefoonnummer voor nodig. Dus ik iemand geregeld met een telefoon en eten besteld. Diegene was gelukkig in mijn appartement toen er gebeld werd en er gevraagd werd of ik mijn eten beneden wilde ophalen (wist niet dat het zo werkte), maar ik begreep dus niet waar ze precies was. Dus ik beneden zoeken, maar telefoon vergeten. Uiteindelijk weer naar boven gegaan om mijn eigen telefoon te halen , bleek Ryo (de jongen die er was) weg te zijn, maar zijn spullen lagen er nog. Hem een berichtje gestuurd, bleek hij beneden te staan met mijn eten. Allemaal erg goed geregeld dus. Had een sandwich en friet besteld, wat echt niet te eten was! Haha. Vervolgens rond 00.00 gaan slapen.

Maandag 25/8
Vandaag achter mijn vakken aangeweest; ik wilde wat vakken ruilen.. Gelukkig bleek ik niet de enige en was de hele groep er. Toen ook besloten om vervolgens mee te gaan naar de Bank of America om een rekening te openen zodat ik kosteloos geld kan opnemen. Maar natuurlijk niet voordat we foto's bij de hoofdingang hadden genomen! Was echt heel leuk om toerist te spelen;) Voelde me wel vrij lang vanwege de twee Aziatische meisjes waarmee ik was! Haha.
Vervolgens dus naar de bank gegaan, waar we ongelooflijk lang hebben gewacht. Waren blijkbaar niet de enige die dit bedacht hadden. Daarna wilde ik heel graag terug naar het appartement omdat ik 's ochtends om 08.30 was vertrokken en het inmiddels 17.30 was.
Deze avond ging er ook voor het eerst een shuttle (gaat elke doordeweekse dag vanaf 19.00) naar Publix, een grote supermarkt. Daar dus heen geweest voor voor wat verse boodschappen en mijn eerste maaltijd gekookt! Stelde niet veel voor, maar met deze kleine dingen kan je mij heel gelukkig maken! Vervolgens ook nog even naar Lianne geweest (het Nederlandse meisje), om haar verjaardagcadeau (een Emory-sweater) te geven en rond 00.00 naar huis gegaan en heerlijk gaan slapen. Dit soort dagen slopen je echt!

Dinsdag 26/8
Volgende dag weer naar de Bank of America gegaan, want ik had mijn verkeerde adres opgegeven (moest die van mijn mailbox opgegeven en niet het appartement waar ik woon), en aangezien ze mij een kaart zullen opsturen is het wel handig als ik dat goed doe;)
Daarna zijn we naar de campus-boekwinkel geweest (Barnes & Nobles) waar ik wat Emory-kleding heb gekocht. Wilde nog zoveel meer kopen maar denk dat het beter is als ik dat verspreid! Haha. Vervolgens besloten om toch maar even wat te sporten, dus een halfuurtje gesport 's Avonds (of eigenlijk om 17.00) was eer bbq op Clairmon campus, stelde niet veel voor maar er waren vegetarische burgers (yeeey!), heb die dus gegeten. 
Vandaag zou er weer een bus naar Target gaan; en wilde nog wat dingen hebben, dus besloten om daar heen te gaan. Deze bussen gaan namelijk afgelopen vrijdag en vandaag, dus was mijn laatste kans! Maar wat was ik blij dat ik het meeste vrijdag al had meegenomen! Het was echt retedruk en echt proppen in de bus en als ik dan ook nog allemaal spullen bij me had gehad.. Pff.

Woensdag 27/8
Vandaag zouden dan eindelijk de lessen beginnen! Ik wil nieuwe (Amerikaanse) studenten ontmoeten!!
Vroeg het appartement verlaten want moest nog wat vakken wisselen en dan zou mijn eerste college om 10.00 beginnen, uiteindelijk was ik veel te vroeg dus maar koffie gehaald. Was vervolgens ook te vroeg bij mijn college, maar drie minuten voor tijd bleek ik op de verkeerde locatie te zijn dus uiteindelijk alsnog te laat! Oepssss. 
Moet zeggen dat ik wel een beetje bang werd voor mijn eerste vak.. Best wel veel schrijven en aangezien ik dat al echt een lange tijd niet gedaan had toch maar even naar de docent gegaan en overlegd. Hij vertelde me dat ik mij daar geen zorgen over hoef te maken (gelukkig!). Vervolgens weer naar de boekwinkel (om studieboeken te halen) en naar de bank (weer, zucht..) en geluncht in het appartement.
's Middags had ik weer les, nu op de juiste locatie;) Erg leuk vak en heb er onwijs veel zin in, maar ook weer veel schrijven. Dus wordt nog een groot feest!, maar komt wel goed denk ik. Daarna werd er een soort activiteitenmarkt georganiseerd en omdat ik graag wil roeien geprobeerd die te vinden, helaas niet gevonden (ga mailen), maar wel ingeschreven voor hockey, hardlopen en (tadam) frisbeeën. Haaha werd echt drie gevraagd of ik interesse had, dus dacht waarom niet?
Daarna richting appartement gegaan, gegeten en wil eigenlijk naar een (klassieke) film, maar ben echt kapot en wil graag even wat rust! Dus zit hier nu heerlijk te schrijven!

Al met al gaat het dus heel goed en begin ik langzaam te wennen. Kan steeds beter mijn weg vinden en ontmoet ook allemaal nieuwe mensen. Ik moet zeggen dat iedereen hier ook echt heel behulpzaam is dus dat is heel fijn! Ben daardoor ook vrij ongeremd in alles vragen, maar dat kan geen kwaad denk ik!


Samen met Ryo (Japans), Lianne (Nederlands) en the Eagle (mascotte op de foto)

Samen met Tracy (UvA, maar Chinees) en Kate (Zuid-Koreaans) bij de hoofdingang op de foto 

Boodschappen doen bij Target

De shuttle

Heel veel Coca Cola!


Main entrance


Samen met Tracy

Uitzicht vanaf het balkon

Tarbutton Hall - Een van de college-hallen

School of Medicine

Clairmont Tower - Hier woon ik op de 11e verdieping

Het sportveld waar ik op uitkijk
ps. Ik zal vandaag of morgen nog een filmpje maken waarin ik mijn appartement laat zien!

No comments:

Post a Comment